پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی در بافق آغاز شد

طالعی با بیان اینکه تسهیلات ساخت واحدهای روستایی امسال نسبت به سال ۹۹، با ۲ برابر افزایش به ۱۰۰ میلیون تومان رسید ، گفت: این مبلغ برای مقاوم سازی منازل نیز به متقاضیان واجد شرایط در روستاهای بافق پرداخت می شود.

علیرضا طالعی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بافق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد افزود: این تسهیلات با پنج درصد سود و بازپرداخت ۲۰ساله با همکاری بانک‌های عامل به متقاضیان که دارای پروانه و مجوز ساخت در محدوده طرح‌ هادی روستایی بخش مرکزی هستند، قابل پرداخت است.

وی تصریح کرد: سال‌های اخیر بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل، بیشتر از همه به خانه‌های روستایی خسارت وارد کرد که باعث تخریب بسیاری از این خانه‌ها شد، دولت برای  پیشگیری از خسارت در سال‌های بعد، خرداد امسال سقف وام ساخت مسکن روستایی را به ۲ برابر در کشور افزایش داد.

طالعی ادامه داد: افرادی که مطابق طرح‌ هادی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از شهرداری پروانه ساخت دریافت کنند و تاکنون از تسهیلات بنیاد مسکن استفاده نکرده‌اند، مشمول دریافت وام هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای پرداخت تسهیلات یادشده هیچگونه محدویتی در شهرستان بافق وجود ندارد و تمامی متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به این بنیاد و طی مراحل قانونی نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

مدیر بنیاد مسکن بافق گفت: دهیاران تلاش کنند تا افراد نیازمند مسکن در روستاها از این فرصت خوب بی‌بهره نمانند و کسی به خاطر بی اطلاعی از این طرح و مزایای آن هم بی‌نصیب نباشد.

طالعی اظهار کرد: در سال های گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در روستاهای بافق از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی استفاده کرده‌اند.

به گفته وی خیلی افراد نمی‌توانند یکجا مبلغ زیاد خرید خانه را متقبل شوند یا با هزینه زیاد بدون دریافت وام خانه سازی کنند، تسهیلات مسکن یکی از گزینه‌های پیش‌روی این افراد است زیرا با توجه به شرایط آن ،درخواست کنندگان به راحتی از پس بازپرداخت آن بر می‌آیند.

وی  با بیان اینکه مقاوم سازی مسکن روستایی یکی از موضوعات مهم و اساسی در چارچوب  ارتقای کیفیت زندگی روستاییان و جلوگیری از آسیب های احتمالی در زمان بروز سوانح طبیعی است، یادآور شد:  به همین سبب، مقاوم سازی مسکن روستایی به عنوان یکی از موضوع های اساسی در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر نهادها و دستگاه‌های مسوول قرار دارد.

مدیر بنیاد مسکن بافق همچنین به قرار گرفتن این شهرستان بر روی گسل زلزله منطقه اشاره کرد و استحکام بخشی به ساختمان روستاییان را خواستار شد و بیان کرد: به منظور افزایش ضریب مقاوم سازی ساختمان‌ها، تمامی ساخت و سازهای در دست اجرا حتما باید با رعایت نکات آیین نامه‌های نظام مهندسی و با همکاری و نظارت ناظران نظام فنی روستایی‌ ساخته شود.

زمستان سال گذشته ۱۰ هکتار از اراضی دولتی متعلق به این نهاد در روستاهای گزستان و هریسک آزادسازی و رفع تصرف شد.

وسعت اراضی بافق افزون بر یک میلیون هکتار است که ۹۲ درصد آن عرصه‌های منابع طبیعی و دولتی و بقیه عرصه‌های شهری و روستایی و حاشیه آن‌هاست .

شهرستان بافق دارای یک بخش مرکزی، سه دهستان مبارکه، کوشک و سبزدشت ، ۲۸ شورای اسلامی و ۲۲ دهیاری مصوب و افزون بر ۱۰۰ پارچه روستا و آبادی است.

کد خبر 1075215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha