۷۰۷  واحد تولیدی فعال مشمول استاندارد در همدان

مددی گفت: استان همدان؛ پیشتاز در حوزه استقرار نظام استاندارد سازی است ودر حال حاضر ۷۰۷ واحد تولیدی فعال مشمول استاندارد در همدان هستند.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر« محمد مددی »صبح امروز (۲۲ تیر) در بازدید از شرکت کیان شهرستان ملایر گفت: در حال حاضر 707 واحد تولیدی  فعال در استان همدان  مشمول استاندارد اجباری هستند.

مدیر کل اداره استاندارد استان همدان افزود: در سه ماهه نخست امسال، حدود 18 پروانه کاربرد نشان استاندارد برای واحدهای احداث شده با واحدهایی با افزایش تنوع تولیدات، در سطح استان همدان صادر شده است .

مددی با بیان اینکه  استان همدان یکی از استان های پیشتاز در حوزه استقرار نظام استانداردسازی برای واحدهای تولیدی بوده که تولیدات شان مشمول استاندارد اجباری است افزود: از سال 98 تا کنون  تعداد 10  پروانه نشان حلال در استان همدان صادر و فقیه ناظر شرعی غرب کشور با ابلاغی که سازمان صادر کرده با مرکزیت استان همدان در اداره کل استان همدان مستقر شده  است.

وی با اشاره به  بحث استاندارد سازی حلال در راستای  افزایش سهم  کشورمان در اقتصاد حلال  در حوزه کشورهای اسلامی  افزود :با توجه به اینکه سهم بسیار کمی از اقتصاد حلال در کشورهای اسلامی از آن کشور ما است  سازمان استاندارد یک برنامه در این حوزه  برای خودش دارد.

مدیر کل استادارد همدان اضافه کرد: در صدد هستیم با  با همکاری سایر دستگاهای مرتبط وارد بحث شده که استاندارد سازی  حلال را برای کالاهایی که الزام برای اخذ نشان استاندارد سازی حلال  باشد داشته باشم.

وی در ادامه  با بیان اینکه تولیدات شرکت کیان کرد ملایرمشمول استاندارد اجباری نیست، گفت: با توجه به رویکرد شرکت کیان کرد مبنی بر ارتقاء کیفیت،  این واحد درخواست اخذ پروانه کاربرد نشان استاندارد تشویقی را در دستور کار قرار داد.

مدیر کل اداره استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه  پس از انطباق نمونه های محصول تولیدی این واحد با استانداردهای مربوطه، امروز نشان استاندارد تشویقی بصورت نمادین تقدیم این شرکت شد که موفقیت بزرگی در ارتقاء کیفیت و استانداردسازی محصولات این واحد خواهد بود.

وی اخذ این نشان استاندارد را رسیدن به موفقیت هایی در فضای رقابتی این صنعت هم در بازار داخلی و هم در سطح بازارهای هدف برشمرد و گفت: امتیاز لازم برای واحدهای نمونه استانی استاندارد 70 از 100 و برای واحدهای نمونه ملی بیش از 80 است و این واحد نیز ظرفیت و پتانسیل لازم برای کسب این عنوان را دارد و در صورت داشتن شرایط و اخذ امتیازات لازم، می تواند بعنوان واحد نمونه استانی یا ملی استاندارد معرفی شود.

حمید حمیدی یگانه نیز با اشاره به به تجربه 30 ساله این واحد تولیدی در زمینه تولید منسوج استخوان بندی تایر بیان کرد: این واحد تولیدی بع نوان اولین تولید کننده منسوج استخوان بندی تایر در کشور، 35 درصد سهم بازار را در اختیار دارد.

مدیر عامل شرکت کیان کرد ملایر با بیان اینکه سیستم های ایزو و مدیریت کیفیت از سال ها قبل در این واحد تولیدی مستقر بوده و کار می کردند، گفت: در این صنعت، استاندارد محصول تشویقی است و با اخذ آن، شرکت می تواند بعنوان یک شاخص برای انطباق استانداردها به آن استناد کند.

حمیدی یگانه ادامه داد: بر حسب نوع نگاه استراتژیک مدیریت، این استانداردسازی تا خط تولید کارخانه ساخت تایر، انطباق کیفی خط تولید، رفع اشکال و کسب رضایت مندی مشتری پیش می رود.

وی با اشاره به تعطیلی این شرکت بدلیل فشارهای اقتصادی اجتناب ناپذیر از اواخر خرداد ماه 97 تا مهر 98، افزود: خوشبختانه این شرکت با ظرفیت 6 هزار تنی از مهر ماه 98 به چرخه تولید بازگشت و در حال حاضر نیز با 80 درصد ظرفیت اسمی، به تولید ادامه می دهد و امیدواریم به تولید 100 درصدی ظرفیت اسمی برسیم.

وی ادامه داد: با بهره برداری از طرح توسعه این واحد تولیدی تا پایان سال و با سرمایه گذاری 150 میلیارد تومان، ظرفیت تولید از 6 هزار تن به 8 هزار و 800 تا 9 هزار تن می رسد و بخش عمده ای از نیاز کشور را تامین خواهد کرد.

حمیدی یگانه با بیان اینکه در حال حاضر 208 نفر در 2 شیفت 12 ساعته در این شرکت مشغول بکار هستند، گفت: با محقق شدن طرح توسعه، شیفت های کاری به سه شیفت و تعداد روزهای کاری از 300 روز به 360 روز افزایش یافته و 35 تا 40 نفر اشتغال ایجاد می کند.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح توسعه که بخش عمده ای از تجهیزات آن از قبل خریداری شده است، تسمه نقاله نیز به سبد محصولات شرکت کیان کرد اضافه خواهد شد.

حمیدی یگانه به 9 کارخانه تایر ساز در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش شرکت کیان کرد، تامین سفارشات این 9 کارخانه به تناسب نوع تکنولوژی آن ها است. البته قطعی برق محدودیت هایی در خط تولید ایجاد کرده است و تلاش ما، مدیریت عوامل محدودیت زا و تامین نیاز صنعت تایر بعنوان نیازی مهم و استراتژیک است.

انتهای پیام

کد خبر 1075217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha