افتتاح چند مرکز علمی در شیراز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر یک روزه خود به شیراز افتتاح چندین مرکز را به انجام می رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سورنا ستاری»، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، صبح امروز (سه شنبه 22 تیر) در سفر خود به استان فارس در فرودگاه بین ‌المللی «شهید دستغیب» مورد استقبال استاندار فارس قرار گرفت .

در این سفر، افتتاح برنامه مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شیراز و بازدید  از تیم‌های مستقر و نمایشگاه محصولات فناورانه را به انجام می رساند و این مرکز کارآفرینی با سرمایه‌ گذاری ۲۰ میلیارد ریالی با هدف ارائه آموزش های مهارتی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز با کسب مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شده است.

ستاری در سفر یک روزه خود به فارس در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مرکز نوآوری این دانشگاه را که
یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه داشته و ۵۰۰ میلیون تومان آن توسط معاونت علمی فناوری رئیس جمهور تمین شده را نیز افتتاح خواهد کرد. 

بازدید از پردیس شرکت ‌های دانش ‌بنیان مرکز «شهید فهمیده» و افتتاح خط تولید قطعات الکترونیک خودرویی از برنامه های معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر به شیراز است.

افتتاح خط تولید قطعات الکترونیک خودرویی با حمایت ۲۰ میلیارد ریالی صندوق نوآوری و شکوفایی و سهم آورده شرکت، خط تولید مونتاژ این بردها با قابلیت ۲۰ هزار قطعه در ساعت راه اندازی شده است که اشتغال ۱۰ نفری و تولید تعدادی از قطعات خودروسازان در استان فارس را در پی دارد.

در این سفر از ۱۷ محصول جدید دانش بنیان که توسط ۱۶ شرکت دانش بنیان مستقر در پردیس در ۱۸ ماه گذشته طراحی و ساخته شده برای نخستین بار رونمایی خواهد شد و این محصولات شامل تجهیزات پزشکی، قطعات الکترونیک، نرم افزار و شبیه سازها، قطعات خودرویی، قطعات پتروشیمی و پالایشگاهی و قطعات الکترونیکی است که با حمایت و یا مشارکت صنایع مرتبط و کسب فناوری لازم توسط شرکت های دانش بنیان تولید شده اند.

خاطر نشان می شود، فاز 2 پردیس «دره نوآوری فارس» و مرکز نوآوری علوم انسانی دانشگاه شیراز نیز در این سفر یک روزه افتتاح خواهد شد.

کد خبر 1075219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha