دانش آموزان سفیران سلامت شهرستان ملایر تجلیل شدند

بشری گفت: سفیران سلامت به‌عنوان پیام آوران بهداشت و سلامت، آموزش‌های بهداشتی را از مربیان و یا رابطین بهداشت فرا می‌گیرند تا به همکلاسی‌های خود در مدرسه و خانواده‌های خود این آموزش‌های بهداشتی را انتقال دهند.

 به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «محمدرضا بشری» در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی که با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن جلسات شهدای فرهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد گفت: برنامه سفیران سلامت دانش‌آموزی که به منظور ارایه فرصت‌هایی به دانش‌آموزان برای تغییر رفتارهای ناسالم و نهادینه کردن رفتارهای مناسب در آن ها و همچنین جلب مشارکت فعال دانش‌آموزان و توانمند ساختن آنها در امر آموزش مفاهیم سلامت محور به سایر همسالان در مدارس با مشارکت وزارت بهداشت در حال اجراست از اثرگذار ترین برنامه ها در بحث افزایش سواد سلامت خانواده ها و در نهایت جامعه بوده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر افزود: سفیران سلامت به‌عنوان پیام آوران بهداشت و سلامت، آموزش‌های بهداشتی را از مربیان و یا رابطین بهداشت فرا می‌گیرند تا به همکلاسی‌های خود در مدرسه و خانواده‌های خود این آموزش‌های بهداشتی را انتقال داده و باعث فرهنگ سازی در زمینه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها شوند.

وی با ابراز نگرانی از موج پنجم همه گیری بیماری کرونا تصریح کرد: وظیفه سفیران سلامت این است که پیام سلامت و خودمراقبتی را در بین دیگر دانش‌آموزان و خانواده‌های خود ترویج دهند تا شاهد ارتقای سلامت و بهداشت در جامعه باشیم.

در ادامه  مسلم بیات، نیز ضمن تقدیر  از شرکت کنندگان  در مسابقات و جشنواره های اموزش و پرورش گفت:در سال تحصیلی جاری بیش از 5500 نفر دانش‌آموز به عنوان سفیر سلامت در مدارس شهرستان ملایر در بستر فضای مجازی فعالیت می کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان  ملایر تصریح کرد: جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی مانند سنوات گذشته با هدف بروز خلاقیت‌ها و نوآوری دانش‌آموزان و ایجاد انگیزه بیشتر آنان در سه محور خود مراقبتی، تغذیه سالم و آلاینده های زیست محیطی در قالب آثار فرهنگی-هنری در هر سه دوره تحصیلی در چهار مرحله مدرسه، شهرستان، استان و کشور  برگزار شد.

وی گفت:  در این جشنواره  یک رتبه برتر کشوری و 11 رتبه برتر استانی ازآن دانش اموزان ملایر شد.

وی همچنین به برگزاری مسابقات قرآن و عترت دانش اموزی اشاره کرد و گفت: در پی اطلاع رسانی، ثبت نام مسابقات و برگزاری مرحله به مرحله آن از مدرسه تا استان بیش از10 هزار دانش آموز به رقابت پرداختند که نتیجه آن کسب 40 رتبه برتر استانی  و راهیابی 13 نفر به مرحله کشوری شد.

 بیات با بیان این که مسابقات قرآن، عترت و نماز دانشآموزی و فرهنگیان در دو بخش آوایی و پژوهشی در 11 رشته مختلف برگزار می شود، تصریح کرد: تمامی مراحل مسابقات قرآن، عترت و نماز با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا با ارسال آثار از طریق فضای مجازی انجام شد.

 

 

کد خبر 1075232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha