شمار صنایع گاز رسانی شده فارس به پنج هزار  و۸۲۶ مورد خواهد رسید

حسینی گفت: با ادامه روند گاز رسانی به صنایع، تعداد صنایع تحت پوشش استان فارس تا پایان سال ۱۴۰۰ به پنج هزار و۸۲۶ صنعت خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامعباس حسینی»، امروز (سه شنبه 22 تیر) در جمع خبرنگاران از توسعه گاز رسانی به روستاهای فارس خبر داد و گفت: سال گذشته با گاز رسانی به 150 روستای فارس، ضریب بهره ‌مندی جامعه روستایی استان به  92 و سه دهم درصد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز فارس افزود: توسعه گاز رسانی توسط شرکت گاز استان فارس با هدف حمایت از تولید و اشتغال انجام می شود و 2 هزار و 207 روستای فارس به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده اند.

وی اضافه کرد: با گاز رسانی به چهار شهر فدامی، دوبرجی، بیرم و عمادشهر، در حال حاضر  ۱۰۷ شهر استان فارس از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که با گاز رسانی به چهار شهر دیگر در سال جاری این ضریب به  99 و 9 دهم درصد افزایش خواهد یافت.

حسینی اعلام کرد: پیش بینی می شود با اتمام گاز رسانی به ۱۳۰ روستای دیگر تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی به 2 هزار و ۳۳۹ روستا افزایش یابد و میزان خانوار روستایی تحت پوشش به ۹۵ درصد برسد.

وی ادامه داد: پایداری مداوم عرضه انرژی، زمینه مناسب برای فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی برای تحقق شعار سال را فراهم کرده است و سال گذشته با تامین گاز ۵۷۰ صنعت، تعداد صنایع گاز رسانی شده در استان به پنج هزار و ۲۲۸صنعت افزایش یافت.

حسینی اعلام کرد: گاز رسانی به صنایع و واحدهای تولیدی اشتغال ‌زا با هدف جایگزینی سوخت پاک و ارزان گاز با دیگر سوخت‌های فسیلی از مهمترین رسالت های شرکت گاز استان فارس است و با ادامه روند گاز رسانی به صنایع، تعداد صنایع تحت پوشش استان فارس تا پایان سال ۱۴۰۰ به پنج هزار  و۸۲۶ صنعت خواهد رسید.

کد خبر 1075295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha