جشنواره فرهنگی هنری «عفاف و حجاب» در مرند برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند، با اشاره به تقارن فرخنده روز ازدواج و روز عفاف و حجاب در سال جاری، از برگزاری جشنواره حجاب و عفاف در این شهرستان خبر داد.

«سعید سلطان پور»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، از برگزاری جشنواره فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب در این شهرستان خبر داد و افزود: حجاب  وعفاف باید فرهنگ جامعه شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند، با بیان اینکه این جشنواره به مناسبت هفته عفاف و حجاب با هدف تولید محتوی فرهنگی و هنری برگزار می شود، خاطرنشان کرد:نقش عفاف و حجاب در کاهش آسیب های اجتماعی،  نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده و  نقش عفاف و حجاب در تعلیم و تربیت اسلامی از جمله موضوعات این جشنواره می باشد.

وی تاکید کرد: بایستی در تبیین آموزه های دینی طوری برنامه ریزی کرد که حجاب و عفاف قانون جامعه محسوب نشود بلکه به عنوان فرهنگ جامعه ببه آن نگریست و پذیرفت.

سلطان پور یادآور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند این جشنواره را با همکاری بسیج هنرمندان، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، انجمن هنرهای تجسمی، انجمن ادبی استاد شهریار، انجمن عکس و فیلم و انجمن سینمای جوان این شهرستان و در رشته های گرافیک، پوستر، پویا نمایی و عکس و شعر و داستان کوتاه برگزار کند.

وی ادامه داد: علاقه مندان برای شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را تا 30 تیرماه جاری به آدرس پست الکترونیکی culture.marand@gmail.com  ارسال کنند که در پایان، پس از داوری آثار به سه نفر برگزیده در هر بخش جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

کد خبر 1075322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha