سالمندان استان سمنان واکسینه شدند

ایزدپوربا اشاره به اینکه تمام سالمندان حاضر در مراکز شبانه روزی اقامت بستر در برابر بیماری کرونا واکسینه شده‌اند اظهارامیدواری کرد: دوز دوم واکسن به زودی تزریق شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «علیرضا ایزد پور» در نشست خبری با تأکید بر شعار بهزیستی در سال ۱۴۰۰ مبنی بر« بهزیستی در گام دوم هوشمند سازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده» گفت: خدمت در سازمان بهزیستی از افتخارات و توفیقاتی است که خداوند به بندگان خاص خود عنایت می فرماید و سازمان  بهزیستی کشور با تاکید بر برنامه ها و اهداف عالی خود در جهت بهبود زندگی افراد و گروههای آسیب پذیر جامعه در گام دوم انقلاب قرار دارد.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ادامه نسبت به ارائه عملکرد یکساله اداره کل در سال ۹۹ افزود: در سال ۹۹ مجموع افراد استان تحت پوشش بهزیستی ۲۷ هزارو۱۵۲ نفرکه از این میان اعضای خانوار مددجویان تحت پوشش ۱۰هزارو۹۳۷نفر و آمار مددجوی اصلی تحت پوشش به ترتیب در دو بخش اجتماعی و توانبخشی شامل سه هزارو۱۶۹ و ۱۳هزارو۴۶  نفر و  تعداد خدمت گیرندگان مستمری بگیر 9هزارو796 نفر هستند.

 

وی در تشریح فعالیتهای  معاونت توانبخشی که ازبزرگترین و تخصصی ترین حوزه های سازمان بهزیستی است گفت: بیشترین آمار مددجویان تحت پوشش بهزیستی  در حوزه معاونت توانبخشی شامل  ۱۴هزارو۵۵۸ نفر هستند.

 

 ایزدپورتصریح کرد: فعالیتها و افراد خدمت گیرنده در هر بخش شامل مراکز روزانه، حرفه آموزی و کارگاههای تولیدی و حمایتی  ۹۶۵ نفر  خدمت گیرندگان واحدهای توانپزشکی، یک هزارو۴۰۱ نفر  مراکز شبانه روزی، توانبخشی و مراقبتی  ۵۹۰ نفر و همچنین افراد خدمت گیرنده در مراکز که در منزل از این خدمات بهره مند می شوند ۱۳۷ نفر  است.

 

  مدیر کل  بهزیستی استان سمنان همچنین تعداد خدماتی که در حوزه توانبخشی به عموم و جامعه بهزیستی ارائه می شود به تفکیک نوع و تعیین شدت معلولیتهای تشخیص در بخش ICF   معرفی کرد که  تعداد معلولین متوسط چهارهزارو۴۵۶ نفر، شدیدچهارهزارو۶۶۳ نفرو خیلی شدیدیک هزارو۳۵۸  نفر در سطح استان سمنان با توجه نوع و شدت معلولیتها تحت حمایت این اداره هستند.

 

وی تعداد مراکز توانبخشی را شامل ۲۴ مرکز روزانه و ۱۰ مرکز نگهداری و ۴ کارگاه حرفه آموزی در سطح استان سمنان ذکر کردوافزود: ۱۶ هزارو۲۱۵ نفر از خدمات معاونت اجتماعی بهره مند شده اند.

 

ایزدپور در تشریح  بخش دیگر از خدمات تخصصی حوزه اجتماعی  تعداد تماس های خط تلفن اورژانس اجتماعی را ۱۰هزارو۷۴۳ تماس اعلام کردوافزود: از بین این تماس ها   تعداد سه هزارو443 تماس مرتبط با فعالیتها و خدمات این اداره بوده است.

 

  مدیر کل  بهزیستی استان سمنان  گفت: خدمات مداخله در خانواده به منمظور کاهش طلاق به یک هزارو۵۶۳ نفر و خدمات مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی به ۳۵۶ نفر و  تشکیل پرونده پایگاه خدمات اجتماعی ۴۳۱ پرونده بوده است.

 

وی با بیان اینکه مرکز توانمندسازی کودکان خیابانی  از دیگر خدمات تخصصی این حوزه است که در سال گذشته ۸۶  نفر از این خدمت بهره مند شدند اضافه کرد:  تعداد خدمات فرزند خواندگی به ۲۲ مورد، خدمات بیمه تامین اجتماعی زنان شهری به ۱۷۶ مورد و  خدمت آماده سازی شغلی ارائه شده به خانواده های نیازمند ۱۳۳ خدمت رسیده است.

 

ایزدپور تعداد مراکز تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان سمنان را شامل ۹ کلینیک و ۱۱ مرکز نگهداری کودکان و فرزندان تحت حمایت  بهزیستی ذکر کردوگفت:  رویکرد پیشگیری از مهم ترین رویکردهای سازمان بهزیستی است که همانطور که در شعار سال ۱۴۰۰ بر محله محوری و سلامت اجتماعی خانواده مورد تاکید قرار گرفته و حوزه پیشگیری سازمان بهزیستی و به تبع آن معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان با اولویت قرار دادن مبانی و پایه های تقویت خانواده که از عوامل مهم پیشگیری از بروز  آسیبهای اجتماعی مانند اعتیاد محسوب میشوند خدمات ارزنده ای را حد امکان به جامعه هدف ارائه می دهد

 

مدیر کل  بهزیستی استان سمنان  خدمات این حوزه را شامل خدمات خدمت گیرندگان مشاوره ژنتیک  شامل یک هزارو۲۱۱ نفر و  خدمت گیرندگان غربالگری شنوایی شامل ۶هزارو۶۹۴ نفر و همچنین خدمت در جهت کودکان غربال شده در پایگاههای تنبلی چشم و پیشگیری از معلولیتهای بینایی را در سال گذشته  ۱۵ هزارو۹۹۰نفربوده است.

 

 وی افزود:  همچنین تعداد مراجعان مشاوره حضوری سه هزارو۱۰۶ نفر و خدمت گیرندگان مراکز درمان و کاهش آسیب اختلال مصرف مواد مخدر یا روان گردان را شامل چهارهزارو۳۹۳ نفر و جمعیت تحت پوشش برنامه پیشگیری از اعتیاد اجتماعی محور را ۱۵۸هزارو۹۵۳نفر در سال ۱۳۹۹ بوده است.

 

ایزدپوربا بیان اینکه سال ۹۹ سال دشواری برای جامعه بهزیستی سمنان به دلیل کرونا بود اما تلاش کردیم تا بتوانیم خدمات خوبی را به جمعیت هدف‌مان ارائه کنیم، بیان کرد: یک هزار نفر مقیم در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان سمنان حضور دارند و از زمان آغاز شیوع کرونا تا تیرماه ۹۹ حتی یک نفر از سالمندان و معلولان و مقیمان مراکز ترک اعتیاد مبتلای به کرونا نداشتیم.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۰۰ پروتکل و دستورالعمل برای پیشگیری از ابتلای کویید ۱۹ تدوین شد و ما کمیته پیشگیری از بیماری را ایجاد کردیم، افزود: بیش از ۳۵۰ سالمند در مراکز سالمندان شبانه روزی استان سمنان حضور دارند که ما حتی نسبت به سال غیر کرونایی هم آمار فوتی کمتری را داشتیم این در حالی است که در یک شهرستان مجبور شدیم در یک برهه ۲۰ سالمند را بستری کنیم که فقط دو مورد فوتی از آن مرکز گزارش شد حداکثر فوتی سالمندان به انگشتان دو دست هم نمی‌رسد و این موضوع به تلاش شبانه روزی همکاران ما باز می‌گردد.

 

وی با بیان اینکه تمام معلولان و سالمندان به صورت شبانه روزی در مراکز درمان بستر، واکسینه شده و مراقبت می‌شوند، گفت: امیدواریم مرحله دوم دریافت دوز واکسن در بین سالمندان و مراکز درمان شبانه روزی به زودی انجام شود.

 

ایزد پور با بیان اینکه سال ۹۹ سال دشواری در زمینه اعتبارات بود اما توانستیم در استان کارهای خوبی را انجام دهیم که ایجاد ۲۲ مرکز مثبت زندگی در سطح استان سمنان در زمره این اقدامات است، گفت: سمنان جز پنج استان برتری بود که ۲۲ مرکز مثبت زندگی برای بهره برداری آماده شده تا به مردم خدمات دهد از سوی دیگر مرکز جامع ترک اعتیاد یکی از مراکز کامل درمانی این بیماری در سطح استان سمنان برای نخستین بار ایجاد شد و این امر توانست آثار مثبتی را در سطح استان سمنان داشته باشد.

 

کد خبر 1075332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha