پارک علم و فناوری فارس باید در کل استان  به عنوان یک چتر نرم افزاری و حمایتی برای مردم باشد

ستاری با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری فارس باید در کل استان و شهر به عنوان یک چتر نرم افزاری و حمایتی برای مردم باشد، گفت: فارس قطعا با آن چیزی که باید باشد فاصله دارد و یکی از دلایل آن عقب ماندگی تاریخی در پارک علم و فناوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سورنا ستاری» امروز (سه شنبه ۲۲ تیر)‌ در حاشیه سفر یکروزه خود به شهر شیراز و افتتاح پروژه های فناورانه و نوآورانه استان فارس گفت: باتوجه به تعداد شرکت های دانش بنیانی که فارس دارد، این تعداد در حال افزایش است و کلیه  اقداماتی که در حوزه نوآوری انجام می شود رشد و توسعه آن را شاهد هستیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه امید است جهش خوبی در این حوزه برای سال جاری و سال آینده شکل گیرد، گفت: در این حوزه اتفاق فرهنگی بسیار خوبی افتاده است و دیدگاه مدیران دولتی و دانشگاهیان نسبت به این مسائل تغییر کرده است و جهت گیری دانشگاه ها به سمت تأسیس شرکت های دانش بنیان و خلاق توسعه پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه با جایگاه مطلوب فاصله بسیار زیادی داریم اما در سالیان اخیر اتفاقات بسیار خوبی صورت گرفته است، افزود: این اقدامات همانند یک نمونه و الگو برای همه جا می باشد چرا که با الگوگیری از اقتصاد دانش بنیان و اکوسیستمی که شکل گرفته است، در فارس هم این موضوع شکل گرفته است.

ستاری افزود: حوزه های دفاعی در حال حاضر نیازمندی های خود را از طریق شرکت ها تأمین می کنند و شرکت های بزرگ در حوزه استارتاپ ها از خدمات علمی این شرکت ها استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: بیش از هر چیز کار دولت ایجاد زیر ساخت است و هر زیر ساختی که در این حوزه ایجاد می کنیم بلافاصله پر می شود و این موضوع نشان می دهد که پتانسیل اقتصاد دانش بنیان در داخل کشور تا چه میزان زیاد است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین با بیان اینکه کار دولت توسعه زیر ساخت است، گفت: آن چیزی که باید ایجاد شود زیست بوم دانش بنیان و سرمایه گذاری بخش خصوصی است که در این سیستم اتفاق می افتد و سرمایه گذاری است که موجب می شود تعداد شرکت ها بالا رود تا زیر ساخت ها توسعه یابد.

وی در خصوص جایگاه فارس در این حوزه گفت: فارس قطعا با آن چیزی که باید باشد فاصله دارد و یکی از دلایل آن عقب ماندگی تاریخی در پارک علم و فناوری است و آن چیزی که می بینیم این است که جهت گیری ها تغییر یافته است و دانشگاه ها به این سمت و سو حرکت کرده اند و تفکرات تغییر یافته است و این مسئولیت ما را سنگین تر کرده است.

ستاری یادآور شد: تاکید داریم پارک علم و فناوری باید در داخل شهر بیاید و چتر حمایتی نرم افزاری داشته باشد که کل استان و شهر زیر یک چتر نرم افزاری و حمایتی باشند و تنها بر موضوعات سخت افزاری و یا حضور فیزیکی تاکید نداشته باشد.

خاطر نشان می شود در سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه صنعتی شیراز با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریال به منظور ارائه آموزش های لازم برای افزایش مهارت های دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز و با کسب مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شد، همچنین مراکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه که ۵۰۰ میلیون تومان آن توسط معاونت محترم علمی فناوری رئیس جمهور تأمین شده است، افتتاح شدند و بازدید از پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان مرکز شهید فهمیده، خط تولید قطعات الکترونیک خودرویی، رونمایی و معرفی ۱۷ محصول جدید دانش بنیان،  فاز دو پردیس دره نوآوری فارس و مرکز نوآوری علوم انسانی دانشگاه شیراز از دیگر پروژه هایی بود که توسط ستاری به بهره برداری رسید.

کد خبر 1075389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha