۲۹ فقره تسهیلات طرح های تولیدی و اقتصادی استان سمنان پرداخت شد

تشنه دل با اشاره به اینکه واحدهای متقاضی تسهیلات ابتدا باید در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کنند، گفت: طی سال جاری ۷۹ طرح تولیدی و اقتصادی استان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علی تشنه دل» در دویست و نود و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با بیان اینکه بر اساس گزارش‌ها طی سال جاری درمجموع ۷۹ طرح به مبلغ ۱۸ هزار و ۹۶۸ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند گفت: طی این مدت نیز ۲۹ فقره تسهیلات به ارزش اعتباری ۳۱۶ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل پرداخت‌شده است.

 

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه  ۳۷ واحد به ارزش حدودی چهار هزار و ۴۱۴ میلیارد ریال از مجموع واحدهای معرفی‌شده، مربوط به بخش صنعت است، اظهارداشت: ۳۱ واحد نیز به ارزش ۲۹۵ میلیارد ریال به بخش کشاورزی مربوط می‌شود.

 

وی بابیان اینکه ثبت‌نام تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۰ از خردادماه امسال آغازشده است، اضافه کرد: تاکنون بیش از دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان سمنان پرداخت‌شده است.

 

تشنه دل تصریح کرد: از این مقدار تسهیلات پرداختی، ۲۶ واحد به ارزش حدود دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۴۴ واحد به ارزش حدود ۱۳۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

 

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان تا کنون مشکلات و موانع تولید حدود یک هزار و ۲۶۰ واحد تولیدی استان موردبررسی قرارگرفته است، افزود: عمده مشکلات موجود در بخش‌های تأمین مالی و تعیین تکلیف تسهیلات، زیرساخت، تأمین اجتماعی و مالیات بوده است.

 

در این نشست مشکلات بانکی، زیربنایی و تأمین مالی چهار واحد تولیدی استان بررسی و برای آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

کد خبر 1075398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha