اختصاص وام ازدواج به ۳۱۹۱ زوج زنجانی در سه ماهه نخست امسال

به گفته دادگر در سه ماهه اول امسال ۳۱۹۱ فقره وام ازدواج به مبلغ ۲۳۳ میلیارد تومان پرداخت شده و ۳۶۰۰ نفر هم هنوز در نوبت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان،  رئیس شورای هماهنگی بانک های استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران به روند ارائه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در زنجان اشاره کرد و گفت: 14 بانک در استان زنجان عضو کمیسیون شورای هماهنگی بانک های استان زنجان هستند که تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت می کنند.

 


حسن دادگر گفت: سال گذشته 11هزار و 332 فقره وام ازدواج پرداخت شده است که مبلغ پرداختی 586 میلیارد تومان است که به ازا هر فرد 50 میلیون تومان است که 58 درصد رشد پرداخت نسبت به سال 98 رسیده است.

 


وی افزود: امسال وام ازدواج به 70 میلیون تومان رسیده که اگر سن ازدواج داماد زیر 25 سال و عروس زیر 23 سال باشد مبلغ به 100 میلیون تومان می رسد.

 


به گفته دادگر در سه ماهه اول امسال 3191 فقره وام ازدواج به مبلغ 233 میلیارد تومان پرداخت شده و 3600 نفر هم هنوز در نوبت هستند.

 


رئیس شورای هماهنگی بانک های استان زنجان با اشاره به اینکه مدت بازپرداخت وام ازدواج 10 ساله است، گفت: نرخ کارمزد نیز 4 درصد است و تاریخ عقد کسانی که می توانند از مبلغ 70 میلیون تومانی استفاده کنند باید از اول فرودین سال 97 باشد.


وی با یادآوری اینکه هر فرد ایرانی می تواند از وام ازدواج برای یکبار استفاده کند، گفت: اتباع خارجی نمی تواند از وام ازدواج استفاده کنند.

 


دادگر خاطرنشان کرد: وام عروس های زیر 18 سال به نامشان صادر می شود ولی در سیستم به نام قیم به ثبت می رسد.

کد خبر 1075400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha