لزوم استفاده از ظرفیت های متقابل کانون های مساجد و حوزه هنری/ جای خالی سرود و تئاتر بچه های مسجد برای معرفی واقعه ۲۴ مهر

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد ضمن دیدار با رییس حوزه هنری استان بر استفاده از ظرفیت های متقابل برای تولیدات فاخر هنری و جذب جوانان به مسجد تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، سه شنبه(22 تیر) با رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان دیدار و گفتگو کرد.

 

 

این دیدار در راستای تفاهم نامه ستادمرکزی فهما و حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور که در 28 بهمن ماه سال گذشته و با اهدافی از جمله جذب جوانان به مساجد با استفاده از ظرفیت هنر انقلاب اسلامی منعقد شده؛ برگزار شد.

 

 

حجت الاسلام مصطفی گرجی همگرایی و هم افزایی نهادهای فرهنگی برای تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری را مهم خواند و اظهار کرد: این دستگاه ها باید مطالبه گری بودجه فرهنگی استان را مدیریت کنند.

 

 

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان لزوم شناسایی فضا و موضوعات فرهنگی استان برای تولیدات جدید را مورد اشاره قرار داد و گفت: به طور مثال درباره فرهنگ کرمانی و  فرهنگ و سنت دینی در استان می شود کارهای خوبی انجام داد.

 

 

مجتبی اسدی، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان نیز ضمن استقبال از اجرای برنامه های مشترک، توجه به ظرفیت های بومی و اصرار بر عدم تقلید بلکه تأکید بر حفظ زیست بوم منطقه در تولیدات هنری را مهم خواند.

 

 

وی توضیح داد: به طور مثال وقتی در جنوب استان گویش و لباس محلی وجود دارد و می توان از آن برای تولید سرود بهره گرفت چرا باید از لهجه های دیگر مناطق کشور استفاده کرد؟

 

 

اسدی با بیان اینکه نگاه ما این است باید به موضوعات بومی توجه شود؛ افزود: درباره امامزاده محمد کرمان که فرزند ابراهیم مجاب است تا کنون چند نفر شعر گفته اند؟ چقدر روی این مسئله مانور دادیم؟

 

 

وی با افزودن اینکه درباره واقعه 24 مهر کرمان هم ما پرچم را سر دست نگرفتیم و درباره این رویداد خوب کار نشده؛ جای سرود و تئاتر بچه های مسجد را در این حوزه خالی دانست.

 

 

اسدی با اعلام آمادگی برای استقرار تیم های آموزشی تئاتر در مساجدی که کانون فرهنگی هنری دارن؛ متذکر شد: البته حضور امام جماعت در پشتیبانی از این امر به شدت نیاز است.

 

کد خبر 1075401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha