نیروی انسانی اصفهان در کشور تحول آفریده اند/ ضرورت توسعه پایدار همه جانبه

رضایی با اشاره به پرورش انسان های بزرگ در اصفهان گفت: نیروی انسانی تربیت یافته در اصفهان دارای شاخصه های خاصی بود که در کشور تحول آفریده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «عباس رضایی« در نخستین «کنگره استان اصفهان و توسعه ملی» به نقش و جایگاه این استان و کلانشهر اصفهان در توسعه ملی، اظهارداشت: ظرفیت های فعال و توانمندی در حوزه های مختلف  اصفهان وجود دارد که در عرصه های بین المللی نقش آفرین هستند.

 

استاندار اصفهان افزود: اقدامات و تلاش های مردمان این منطقه توانسته نقش مهمی در اعتلای استان و کل کشور داشته باشد و برخی از اقدامات آنان در جوامع بین المللی نیز درخشیده است.

 

وی به پرورش انسان های بزرگ در اصفهان اشاره کرد و اذعان داشت:  نیروی انسانی تربیت یافته در اصفهان دارای شاخصه های خاصی بود که در کشور تحول آفریده اند و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.

 

رضایی با بیان اینکه سراسر استان اصفهان دارای ظرفیت های خاصی است، تصریح کرد: شهرستان های این استان هر کدام در حوزه های مختلف دارای شاخصه و ظرفیت خاصی هستند.

 

وی به توسعه پایدار شهری اشاره کرد و گفت: شهرها باید به صورت همه جانبه و در یک نظام به هم پیوسته پیش بروند و نیازهای مختلف را مورد بررسی و تحقیق قرار دهند.

 

استاندار اصفهان با بیان اینکه هوشمندسازی شهری یکی از مولفه های مهم در آبادانی و کاهش دغدغه ها است، تصریح کرد: شهرها برای کاهش آلایندگی و مشکلات زیست محیطی و مدیریت زمان نیازمند برنامه جامع الکترونیکی و هوشمند هستند تا کارهای آنان نیازی به حضور مردمی و گردش در شهر برای رسیدگی به موضوعی نباشد.

 

وی با بیان اینکه مدیران کلانشهر اصفهان باید در کنار ایده های جذاب دیگر خود، این موضوع را نیز دنبال کنند، افزود: شهر هوشمند فرصتی برای توسعه است و اصفهان همچون دیگر عرصه ها پیشتاز شود.

 

*کنگره سه روز استان اصفهان توسعه ملی

 

دبیرکل این کنگره با اشاره به ابعاد مختلف این برنامه گفت: کنگره استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو امسال برای نخستین بار به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

 

سید «مهدی ابطحی» با بیان اینکه این برنامه به مدت سه روز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: 13 سرفصل برای برنامه های این کنگره پیش بینی شده که در این مدت سه روز در قالب 32 نشست تخصصی با حضور اساتید و افراد فرهیخته برای تبادل نظر و ارائه مقاله ها اجرا می شود.

 

وی ادامه داد: برگزاری این کنگره به توسعه استان و هم افزایی برای بهره گیری از ظرفیت ها برای توسعه اصفهان کمک خواهد کرد و اقدامی ماندگار خواهد شد.

 

 

کد خبر 1075424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha