افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات شهرستان نهبندان در سال جاری

بیکی گفت: سال گذشته ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار بین دستگاه های اجرایی شهرستان توزیع شد که امسال این عدد به ۴۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (22 تیر) در کمیته برنامه ریزی شهرستان نهبندان اظهار کرد: سال گذشته 33 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار بین دستگاه های اجرایی شهرستان توزیع کردیم که امسال این عدد به 46 میلیارد و 900 میلیون تومان افزایش یافته است.

 

فرماندار نهبندان افزود: 40 درصد افزایش اعتبار نسبت به سال گذشته داشته ایم که نسبت به سایر شهرستان ها عدد مناسبی است.

 

وی با بیان اینکه از مجموع اعتباری که داریم 60 درصد در بخش توازن توزیع شده است، گفت: اما بسیاری از دستگاه‌ها از محل اعتبارات توزان اعتباری دریافت نمی کنند، لذا اعتبارات باید از محل تملک و نفت به آن ها اختصاص یابد، این در صورتی است که اعتبارات تملک شهرستان نسبت به سال گذشته 18 درصد کاهش داشته است.

 

وی تصریح کرد: در سرفصل نفت 100 درصد رشد شاخص در توزیع اعتبارات داشته ایم، همچنین مجموع تخصیص اعتبارات از 43 میلیارد تومان اعتبار توزیعی سال گذشته، 24 میلیارد تومان بوده است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه 50 درصد اعتبارات سرفصل متوازن به حوزه راه اختصاص یافته است، گفت: یکی از شهرستان های فاقد آسفالت مناسب هستیم که در این قسمت رشد قابل ملاحظه ای داشته ایم.

 

وی تصریح کرد: در برخی شاخص ها؛ علی رغم مشکلات نمی توانیم اعتباری از محل اعتبارات توازن اختصاص بدهیم، برای آب شهری و روستایی نمی توانیم از محل اعتبارات توازن اعتباری در نظر بگیریم، چراکه اعداد و شاخص ها به نحوی ارائه شده که در این قسمت شاخص ما از میانگین کشوری بالاتر است.

 

وی گفت: اما در نهبندان از مجموع 287 نقطه روستایی تنها 101 روستا واجد شرایط شورا هستند و 186 روستا هم فاقد شورا هستند که در شاخص 20 خانوار لحاظ نمی شوند، همچنین 100 روستا با تانکر آبرسانی می شود که کمبود شدید آب دارند اما نمی توانیم از محل اعتبارات توازن به این بخش اعتباری تخصیص دهیم.

 

بیکی افزود: در بخش بهداشت و درمان سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات توازن، اعتبار داشتیم اما امسال این عدد به 190 میلیون تومان تقلیل یافته است.

 

وی با بیان اینکه 60 درصد اعتبار شهرستان از محل اعتبارات توازن است، تصریح کرد: اما نمی توانیم از این بخش به دستگاه ها اعتبار بدهیم، لذا دستگاه های اجرایی باید شاخص های خود را با اداره کل مطبوع به نحوی ارائه دهند که شهرستان بتواند برای پروژه های نیمه تمام این دستگاه ها از محل اعتبارات توازن اعتبار بگذارد.

 

فرماندار نهبندان گفت: امسال 46 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار در قالب 152 پروژه توزیع می شود که پروژه های نیمه تمام بیشترین سهم را از محل اعتبارات داشته اند.

 

وی ادامه داد: 86 پروژه با 30 میلیارد تومان اعتبار؛ پروژه های نیمه تمام بوده است؛ پروژه ها مستمر با 57 پروژه با 14 میلیارد و 400 میلیون تومان، پروژه های جدید 9 مورد با دو میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار می گیرند.


بیکی ادامه داد: همچنین برای 58 پروژه شهری، هشت میلیارد و 700 میلیون تومان و پروژه های روستایی با 9 پروژه 18 میلیارد تومان، پروژه های منطقه ای 53 پروژه با 19 میلیارد تومان اعتبار می گیرند.


وی گفت: در اعتبارات توازن که به نوعی مشخص کننده شاخص عدم برخورداری شهرستان است، بعد از شهرستان بیرجند با 27 میلیارد و 680 میلیون تومان در توازن شهرستان دوم هستیم، اما از 100 درصد اعتبار تملک، نفت و توازن پیش بینی شده ما 8.6 درصد اعتبار دریافت کرده ایم که در تملک و نفت ما دچار اعتبار کاهشی نسبت به سایر شهرستان ها شده ایم.


فرماندار نهبندان خاطر نشان کرد: با مساعدت استاندار در اعتبارات توازن می توانیم 20 درصد بین فصل ها اعتبار جابه جا کنیم.

 

بیکی افزود: از مجموع کل اعتبارات کشور، حداکثر 30 درصد اعتبار استانی توزیع می شود و 70 درصد اعتبارات ملی است که در اختیار وزارتخانه ها و سازمان برنامه و بودجه است، که با تلاش های نماینده مردم در خانه ملت و مدیران دستگاه ها می توانیم اعتبارات ملی بیشتری را دریافت کنیم.

 

وی گفت: ردیف خوبی برای استان های کم برخوردار در نظرگرفته شده، بیش از 600 میلیارد تومان اعتبار در این بخش وجود دارد که باید در آینده جذب شود، در حوزه آب روستایی 50 میلیون تومان، راه روستایی 50 میلیون تومان و در حوزه بند «ط» ماده 20 هم بیش از 60 میلیارد تومان اعتبار است که هنوز توزیع نشده است که امیدواریم به مرور زمان برای اعتبارات ترمیمی توزیع شود.


بیکی با بیان اینکه نگاه ما عدالت در توزیع اعتبارات بین دستگاه ها است تا مشکلات مردم رفع شود، ادامه داد: امسال دستگاه تعاون روستایی هم در توزیع اعتبارات شهرستان لحاظ می شود.


وی بیان کرد: امسال اعتبار کاهشی در دستگاه ها نداریم مگر اینکه پروژه ای نداشته باشند، در حوزه راهداری 207 درصد و در حوزه راه و شهرسازی 400 درصد اعتبارات نسبت به سال گذشته افزایش اعتبار داشته ایم که در قالب پروژه های روکش، راه روستایی و تعریض راه ها مصرف خواهد شد.


وی در پایان گفت: همچنین اعتبارات شهرداری، صدا و سمیا و شاخص های رسانه افزایش یافته است.

 

 

 

کد خبر 1075481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha