آرامگاه شهدای گمنام گوگد سامان می یابد

ساخت المان آرامگاه شهدای گمنام با اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان از شهرداری گوگد و فرمانداری گلپایگان و همت خیران به پایان می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، ساخت المان آرامگاه شهدای گمنام واقع در پارک لاله شهر گوگد با اختصاص بودجه و همت خیران به پایان می رسد و پس از هشت سال آرام می گیرد.

«محمد رضا آقا محمدی» در شورای فرهنگ ایثار و شهادت گلپایگان با یادآوری اینکه سه شهید گمنام سال ۹۲ و در پارک لاله شهر گوگد دفن شدند، گفت: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپايگان، وعده ساخت یک ساله یک مرقد در شان شهدا را داد ولی پس از هشت سال، هنوز این مرقد ساخته نشده است.
خادم شهدای گمنام شهر گوگد با اشاره به نوشتن نامه مسئولان شهرستان به بنیاد برکت، پیگیری آن را لازمه کار برشمرد و بیان کرد: شهرداری گوگد ۱۰۰ میلیون تومان برای سنگ محوطه هزینه کرد و برای تکمیل المان آن نیاز به حدود ۴۰۰ میلیون تومان است که ۱۰۰ میلیون تومان آن را شهرداری گوگد تقبل کرده است.
 در ادامه «حسین یارمحمدیان» از اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان از بودجه های توازن شهرستان برای تکمیل مقبره شهدای گمنام خبر داد و یادآوری کرد: همه این تخصیص، تحقق نمی یابد لذا خيران می توانند برای پایان ساخت این بنا همکاری کنند.

موزه شهدا با همین شکل، استفاده شود

 در ادامه حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی» به تبیین ضرورت زنده نگه داشتن نام شهدا پرداخت و گفت: هرکار ماندگاری که بتوان مسیر و راه شهدا را ماندگار کرد، باید انجام شود و هیچ کوتاهی از مسُولان جمهوری اسلامی در این زمینه پذیرفته نیست
امام جمعه گلپايگان تدفین شهدای گمنام را در نقاط مختلف کشور به دلیل ایجاد و افزایش آبادانی معنوی در آن مناطق و نه افزایش غربت شهدا بیان کرد و افزود: هنگامی که شهیدان در محلی دفن می شوند، برای بزرگداشت آنها، حداقل نیازمند محل های فرهنگی و اقامتی و آسایش دارد و پیوست های فرهنگی آن را باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اگر مسئولی تعهدی می دهد، در همان زمان اعلام شده بابد به وعده عمل کند یا مقدمات تعهد را برآورده سازد، تبیین کرد: شهرداری گلپایگان برای ساختمان موزه شهدا هزینه کرده است اما چندین سال به دلیل نبود اعتبار برای تکمیل شدن آن، رها شده است، این ساختمان را با همین وضعیت به بهره برداری برسانید و درب آن را به روی مردم باز کنید.
حجت الاسلام کرامتی با تاکید براینکه اگر کاری شروع شود، اجرا می شود و خيران نیز می توانند برای موزه فعال شوند، ادامه داد: مصوبه هیات امنا برای مدیریت ساخت و نه مدیریت بهره برداری است ولی جلسه هیات امنا نیز تشکیل نشد و نیاز به پیگیری برای تشکیل جلسه را دارد./

کد خبر 1075492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha