ترخیص ۳ هزار کانتینر کالای رها شده در بندر شهید باهنر

صالحی از صدور دستور قضایی برای ترخیص سریع ۳ هزار کانتینر کالای رها شده در بندر شهید باهنر بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « علی صالحی » ضمن بازدید از بخش های مختلف گمرک و بندر شهید باهنر بندرعباس، دستور داد ۳۰۰۰ کانتینر کالای رها شده در انبارهای این بندر به سرعت ترخیص شوند.

 

 وی همچنین تأکید کرد: این ۳۰۰۰ کانتینر کالا که از اقلام استراتژیک و مورد نیاز صنایع تولیدی و مایحتاج عمومی مردم می باشند باید تا پایان شهریورماه ترخیص شوند و در غیر این صورت عملیات فروش آنها به منظور تأمین نیاز مردم انجام خواهد شد.

 

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: هم اکنون این حجم زیاد از کالاهای مورد نیاز کشور که واردات آنها مربوط به سال ۱۳۹۷ و پیش از آن می باشد در انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی واقع در بندر شهید باهنر بندرعباس نگهداری می شوند و متأسفانه به دلیل کمبود امکانات نگهداری در معرض تضییع قرار گرفته اند.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ساماندهی هرچه سریعتر انبارهای موجود گفت: با توجه به اهمیت ترخیص به موقع کالاهای مورد نیاز کشور ، دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای احقاق حقوق عامه و به منظور رفع موانع ، اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا هرچه سریعتر این حجم زیاد از کالاهای وارداتی در اختیار مردم قرار گیرند.

 

صالحی ادامه داد: در بازدید از این انبارها ، وضعیت خودروهای دپو شده در این بندر نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در اسرع وقت؛ نسبت به تعیین تکلیف حجم زیاد خودروها و ماشین آلات راهسازی و سوخت‌رسانی موجود در انبارها به منظور تأمین نیاز کشور اقدام شود.

 

وی با بیان اینکه مسئولین مربوطه مشکل اصلی در روند تعیین تکلیف این کانتینرها را کمبود نیرو و امکانات بیان نموده اند ، تأکید کرد: تعیین تکلیف این حجم وسیع از کالاهای دپو شده و رفع انباشت کالاهای موجود ، نیازمند برنامه ریزی و تلاش مضاعف همه دستگاه های مسئول است.

 

 

کد خبر 1075605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha