برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح با میزبانی ارتش/آشنایی ۴۰ هزار نفر از پرسنل ارتش با فرهنگ انتظار و مهدویت

سرهنگ میدانی با اشاره به میزبانی ارتش برای برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن خانواده های نیروهای مسلح گفت: این دوره از مسابقات دهه سوم شهریور ماه به میزبانی ارتش و از ۱۵ تا ۲۰ شهریور برگزار می شود.

«سرهنگ مهدی میدانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: به لطف خدا برنامه های قرآنی امسال با برگزاری مسابقات خانواده های کارکنان و خواهران شاغل در ارتش آغاز شده است. بیست و یکمین دوره مسابقات خانواده کارکنان و خواهران شاغل در فضای مجازی برگزار می شود.

 

رییس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در شهرهایی که امکان برگزاری مسابقات مقدماتی با رعایت پروتکل های بهداشتی وجود داشت، مسابقات به صورت حضوری برگزار شد.

 

میدانی با بیان اینکه مرحله منطقه ای این دوره از مسابقات تا پایان مرداد برگزار می شود، افزود: در شهریور ماه نیز مسابقه ویژه همسران و فرزندان بالای 15 سال را در رشته های یک جز، 3 جز، 5، 10، 15، 25 و 30، قرائت تحقیق و اذان ویژه پسرها رشته مفاهیم از جزء 21 در دو سطح دیپلم و بالاتر از دیپلم برگزار می کنیم.

 

میدانی ادامه داد: سیزدهمین دوره مسابقات حفظ قرآن شاغلان و سومین دوره مسابقات همسران و دومین دوره مسابقات حفظ فرزندان کارکنان ارتش امسال برگزار می شود.

 

 برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح با میزبانی ارتش

 

سرهنگ میدانی با اشاره به میزبانی ارتش برای برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن خانواده های نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات دهه سوم شهریور ماه به میزبانی ارتش و از 15 تا 20 شهریور برگزار می شود.

 

وی گفت: برگزاری این دوره از مسابقات در رشته های حفظ 3 جز، 5، 10، 15، 20 و کل قرآن، تفسیر جزء 20، قرائت تحقیق، ترتیل و اذان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

رییس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقدیتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری مسابقات حفظ قرآن برادران کارکنان پایور و مسلح در سال 99 گفت: این دوره از مسابقات امسال به میزبانی وزارت دفاع برگزار می شود.

 

شرکت ۲۱ هزار نفر در جشنواره حدیث

 

میدانی با اشاره به برگزاری جشنواره حدیث ادامه داد: بیش از ۶۰ هزار کلیپ و 14 هزار و 300 نفر در این جشنواره شرکت کرده اند و در حال سپری کردن مراحل نهایی این جشنواره هستیم.

 

میدانی ادامه داد: 110 خطبه نهج البلاغه تحت عنوان کتاب زمزم حکمت بر روی سایت ها بارگزاری شد و به یگان ها ارسال شد.

 

وی ادامه داد: در سامانه مجازی و سامانه پرتال جشنواره حدیث برگزار شد و استقبال خوبی نیز از آن انجام شد به طوری که امسال 21 هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند یعنی رشد 300 درصدی داشته ایم.

 

میدانی با بیان اینکه تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده ایم، گفت: با استفاده از بستر فضای مجازی تلاش کرده ایم تا برنامه های متنوع قرآنی و فرهنگی ویژه کارکنان پایور و وظیفه، خواهران شاغل و خانواده های ارتش و دانشجویان دانشگاه های آجا برگزار کنیم.

 

اختتامیه جشنواره حدیث مرداد ماه سال جاری برگزار می شود

 

وی یادآور شد: اختتامیه جشنواره حدیث چهارم مرداد ماه به میزبانی عقیدتی سیاسی پدافند هوایی ارتش برگزار می شود و در آنجا از منتخبان این جشنواره تجلیل خواهد شد.

 

وی با اشاره به برگزاری طرح تنویر در سال جاری گفت: محافل قرآنی در دستور کار است و امسال نیز برنامه های خوبی تا امروز برگزار شده است.

 

میدانی با اشاره به اجرای طرح حفظ قرآن در سطح گسترده گفت: بر اساس منویات رهبر انقلاب چشم انداز فعالیت قرآنی ما آن است که تعداد حافظان را از 14 هزار نفر به 28 هزار حافظ قرآن تا پایان اسفند برسانیم و تاکنون 16 هزار و 500 حافظ قرآن تربیت کرده ایم.

 

آشنایی ۴۰ هزار نفر از پرسنل ارتش با فرهنگ انتظار و مهدویت

 

وی همچنین با اشاره به فعالیت های این مرکز در حوزه مهدویت گفت: در بخش مهدویت با همکاری موسسه یاوران مهدوی و بنیاد مهدویت و مجتمع یاران مهدی 200 نفر در سال گذشته آموزش های لازم را دیده اند و امسال یک دوره تکمیلی برای آنها برگزار می کنیم و در فاز اول قرار است هر کدام 40 نفر را آموزش دهند که هشت هزار نفر با فرهنگ انتظار، مهدویت و انقلاب اسلامی و مهدویت آشنا خواهند شد.

 

رییس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: با همکاری بنیاد نهج البلاغه و بنیاد مهدویت دوره ها و کارگاه های یک روزه در مراکز ارتش برگزار می کنیم و قرار است اساتید برای آموزش در این مراکز حضور یابند.

 

 

 

 

کد خبر 1075631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha