ضرورت تولید محتوا با موضوع عفاف و حجاب در فضای مجازی

جعفرزاده فهیم با بیان اینکه تولید محتوا در زمینه عفاف و حجاب در فضای مجازی اندک است، گفت: از ظرفیت ها و توانمندی ها این فضا باید استفاده و مدل های اسلامی و ایرانی را در جامعه ترویج کرد و فضای مجازی را به سمت فرهنگ حجاب و عفاف سوق داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، « هادی جعفرزاده فهیم » در جلسه عفاف و حجاب شهرستان لنگرود که امروز (چهارشنبه، ۲۳ تیر) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با توجه به اهمیت مقوله عفاف و حجاب در جامعه، گفت: یکی از ارزنده ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی و دینی در جامعه موضوع عفاف و حجاب است.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان لنگرود با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب پیشینه طولانی دارد، تصریح کرد: این مقوله تنها مربوط به فرهنگ اسلامی نیست و حتی قبل از ظهور اسلام هم به موضوع حجاب توجه شده و  تا جایی که در زمان مادها هم پوشش بانوان و مردان مورد توجه بوده و مقوله حجاب را در بر می گرفت.

 

جعفرزاده ادامه داد: موضوع حجاب در فرهنگ اسلامی به اوج و تعالی رسید و بستری برای تعالی فرهنگی و معنوی است.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مباحث مربوط به شبیخون فرهنگی و تاکید بر مقوله عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: فرهنگ غرب در جهت ضربه زدن به بنیان های خانواده است و توجه این مقوله در نهاد خانواده است.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان لنگرود با تاکید بر رعایت عفاف و حجاب در نهادها، ادارات و دستگاه های دولتی، تصریح کرد: عملکرد دستگاه ها زیر ذره بین مردم است و باید سعی کنیم الگوی مناسب برای مردم باشیم.

 

وی ادامه داد: عفاف و حجاب در ارتقای امنیت روانی، اخلاقی و مباحث مربوط به آن نقش دارد و رعایت آن در ادارات، جامعه و خانواده به مراتب دارای اثرات گوناگونی خواهد بود.

 

جعفرزاده با اشاره به اینکه تولید محتوا در زمینه عفاف و حجاب در  فضای مجازی اندک و تبلیغات در راستای فرهنگ عفاف و حجاب نیست، افزود: بایستی در این زمینه ورود کرد و از ظرفیت ها و توانمندی ها استفاده و مدل های اسلامی و ایرانی را در جامعه  ترویج کرد و  فضای مجازی را به سمت فرهنگ حجاب و عفاف سوق داد.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان لنگرود تصریح کرد: بسترسازی در این زمینه و تاثیر آن در جامعه مستلزم این است که در مدارس فعالیت های با برنامه ای انجام شود و مطالبه ما این است که آموزش و پرورش بنابر دستورالعمل های ابلاغی عمل کرده و این آمادگی نیز در حوزه شهرستان وجود دارد که همه گونه هماهنگی در صورت نیاز انجام شود.

 

 

 

کد خبر 1075700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha