افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان/مسافرت‌ها جدی‌ترین تهدید برای سلامت مردم است

دهنادی مقدم مسافرت‌ها را جدی‌ترین تهدید برای سلامت مردم استان گیلان اعلام کرد و گفت: شهرهای رشت، انزلی، آستارا، لاهیجان، لنگرود و آستانه‌اشرفیه در وضعیت خطرناکی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « انوش دهنادی مقدم» امروز (چهارشنبه، 23 تیر) در برنامه گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: در حال حاضر شهرهای رشت، انزلی، آستارا، لاهیجان، لنگرود و آستانه‌اشرفیه از حیث میزان شیوع ویروس کرونا در وضعیت خطرناکی قرار دارند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد: در روزهای اخیر شاهد افزایش تصاعدی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان گیلان بودیم و مهم‌ترین نکته‌ای که باعث این افزایش شده عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه مسافرت‌های زیادی است که به گیلان می‌شود.

 

دهنادی مقدم مسافرت‌ها را جدی‌ترین تهدید برای سلامت مردم استان گیلان اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر حدود 470 بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان گیلان بستری شده‌اند که از این تعداد 130 بیمار جدید بوده و 60 بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه این افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در شهرهایی مانند رشت، انزلی، آستارا، لاهیجان، لنگرود، آستانه‌اشرفیه و برخی شهرهای دیگر بیشتر به چشم می‌خورد تصریح کرد: از همه مردم تقاضا داریم پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند که مهم‌ترین آن فاصله‌گذاری اجتماعی حداقل دو متر و استفاده از ماسک است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان عدم حضور در مکان‌های سربسته و پرتجمع، رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها، بانک‌ها، نواحی خاص ساحل دریا و نظایر آن را خواستار شد و اضافه کرد: شستن و ضدعفونی‌کردن دست‌های استفاده از ماسک در تمام مکان‌ها به ویژه در سرویس‌‌های بهداشتی به شدت توصیه می‌شود.

 

دهنادی مقدم قدرت سرایت و کشندگی دلتا کرونا را نسبت به نوع انگلیسی آن پنج برابر اعلام و خاطرنشان کرد: همه بایستی با قاطعیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند به ویژه مردم در حال حاضر باید از هرگونه مسافرت کردن و مسافرپذیری خودداری به عمل آورند.

کد خبر 1075834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha