افرایش خودسرانه قیمت نان در پیشوا ممنوع است/ برخورد قانونی با خاطیان صورت می‌گیرد

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: هیچ تصمیمی برای افزایش بهای نان در شهرستان پیشوا اتخاذ نشده و افزایش خودسرانه قیمت ها ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران،حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در جمع خبرنگاران گفت:در صورت تصمیم‌گیری در خصوص افزایش قیمت نان  از سوی مراجع ذیصلاح ملی و استانی، مراتب در شهرستان پیشوا نیز ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

وی افزود:‌با نانوایی‌هایی که افزایش خودسرانه قیمت داشته باشند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد و هیچ تخلفی قابل اغماض نیست.

عباسی با تاکید بر نظارت مستمر واحدهای بازرسی ادارات مربوطه در این خصوص اظهار داشت: نظارت و کنترل بر نحوه فعالیت نانوایی‌ها با هدف ارائه نان با کیفیت و مطلوب، مقابله با گران فروشی و کم فروشی و رعایت اصول بهداشتی در دستور کار دستگاه‌های مسئول از جمله اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه صنفی مربوطه قرار دارد و گشت‌های منظم در این رابطه صورت می‌گیرد، با توجه به روح حاکم بر مقررات و قوانین نظام صنفی کشور، اتحادیه صنف خبازان مکلف است که بر عملکرد نانوایان نظارت مستمر داشته باشد.

فرماندار پیشوا بیان کرد: در صورت گران‌فروشی و هرگونه تخلف از سوی نانوایان، در وهله اول اخطار و جریمه نقدی انجام می‌گیرد و تکرار تخلف منجر به قطع سهمیه آرد، پلمب و نهایتا ابطال پروانه نانوایی می‌گردد.

وی در پایان گفت:‌ با توجه به شیوع کویید ۱۹ و بنابر دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا،  واحدهای نانوایی موظف به رعایت موازین بهداشتی از جمله استفاده از دستکش، ماسک و محلول‌های بهداشتی بوده و باید حتی‌الامکان از دریافت وجه نقد خودداری کنند.

کد خبر 1075856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha