راه اندازی خانه های جوان برای نیازهای فراغتی این قشر لازم بود

ارتقایی در سفر به استان اصفهان گفت: راه اندازی خانه های جوان برای نیازهای فراغتی و ارتقا شخصیت اجتماعی این قشر لازم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «خسرو ارتقایی» در سفر به استان اصفهان و بازدید از تعدای پروژه های ورزشی این استان اظهارداشت: راه اندازی خانه های جوان در دستور کار دولت تدبیر و امید بود که اعتبار آن نیز از محل اعتبارات مالیات ارزش افزوده تامین می شد.

 

مشاور وزیر ورزش و جوانان افزود: بر اساس قانون باید وزارت ورزش و جوانان 15 درصد از بودجه مالیات ارزش افزوده را برای احداث پروژه های عمرانی حوزه جوانان هزینه کند که این سرفصل برای احداث خانه های جوان اختصاص یافته است.

 

وی ادامه داد: احداث خانه های جوان در مرکز استان ها اولویت داشته و اجرای این پروژه در دیگر شهرستان ها نیز جز برنامه است که بخشی از آن اجرا شده و بر اساس قانون مابقی نیز اجرایی خواهد شد.

 

ارتقایی با بیان اینکه حضور جوانان در این مراکز برای اوقات فراغت و بهره گیری از جلسات، آموزش ها و نشست های انفرادی و گروهی بوده، اذعان داشت: راه اندازی خانه های جوان برای نیازهای فراغتی و ارتقا شخصیت اجتماعی این قشر لازم بود.

 

وی اضافه کرد: جوانان با حضور در این مراکز شخصیت اجتماعی و فرهنگی پیدا می کردند که برای آنان جذاب بود و جانمایی برای دسترسی به این مراکز نیز مهم است.

 

*اختصاص 140 میلیارد ریال برای تکمیل خانه های جوان اصفهان

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه هفت خانه جوان در استان در حال احداث است، تصریح کرد: 140 میلیارد ریال برای تکمیل خانه های جوان اصفهان اختصاص داده ایم که امسال این پروژه ها تکمیل شود.

 

سید «محمد طباطبایی» افزود: پس از تکمیل این پروژه ها، برای شهرستان های دیگر نیز پیش بینی اجرای پروژه خانه جوان صورت خواهد گرفت.

 

وی اضافه کرد: در گذشته برای احداث خانه های جوان سرانه جمعیتی مهم در نظر گرفته شده در حالی که باید تعداد سازمان های مردم نهاد فعال پیش بینی و در اهمیت تصمیم گیری باشد.

 

طباطبایی خاطرنشان کرد: توسعه بخش های مختلف ورزشی و جوانان در این سال ها انجام شده و شاهد افزایش سرانه ورزشی در بخش های مختلف هستیم.

کد خبر 1076034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha