یکی از شاخصه های اصلی دولت تحول خواه توجه به مردم و گفتمان خدمت به آنها است

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: از منظر قانون اساسی رئیس جمهور وظیفه دارد که پایدار نظام جمهوری اسلامی باشد و بتواند مسائل کلان اجرایی را حل کند یکی از مولفه ها و شاخصه های اصلی دولت تحول خواه توجه به مردم و گفتمان خدمت به آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۵ تیر ماه حجت الاسلام «رضا احمدی نیک»، در خطبه های نماز جمعه آسمینون، گفت: یکی از مهمترین اتفاقات سال ۱۴۰۰ سیزدهمین انتخابات ریاست ‌جمهوری بود، این انتخابات یکی از مهم‌ترین مقاطع کشور بود که مردم در شرایط فراگیری بیماری کرونا و وجود تنگناهای اقتصادی سکان مدیریت عالی اجرایی کشور را به مدت چهار سال به منتخب خود سپردند.


امام جمعه آسمینون افزود: آنچه در دوران پس از انتخابات اولویت اول است استقرار دولت تحول خواه است دولتی با گفتمان خدمتگزاری عاشقانه و مجاهدانه چرا که ریاست جمهوری جایگاهی است که بر اساس قانون اساسی پس از مقام معظم رهبری عالی ترین مقام رسمی کشور است.


وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در دستگاه اجرایی موثر ترین عنصر برای حل مشکلات کشور است و در میان مسئولین کشور هیچ مسئولی به اندازه رئیس‌جمهور در قانون اساسی ما امکانات، توانایی ها و عرصه خدمتگزاری ندارد، بودجه کشور و کلیه مسئولین تراز اول اجرایی کشور در اختیار آن است.


حجت الاسلام احمدی نیک بیان کرد: از منظر قانون اساسی رئیس جمهور وظیفه دارد که پایدار نظام جمهوری اسلامی باشد و بتواند مسائل کلان اجرایی را حل کند یکی از مولفه ها و شاخصه های اصلی دولت تحول خواه توجه به مردم و گفتمان خدمت به آنها است.


خطیب جمعه آسمینون ابراز کرد: انتظار داریم کلیه نخبگان و دلسوزان کمک کرده و اجازه دهند تا رئیس جمهور منتخب کابینه مدنظر را انتخاب کند و افراد، احزاب و جناح ها سهم خواهی نکنند و اجازه دهند که شایسته سالاری حاکم شود.


وی با اشاره به ۲۶ تیر ماه سال ۵۹ سالروز تاسیس شورای نگهبان با حکم امام (ره)، اظهار کرد: شورای نگهبان جایگاهی بی بدیل و راهبردی در نظام اسلامی دارد و به همین دلیل یکی از نهادهایی است که بیشترین هجمه های دشمن را به خود اختصاص داده است.


حجت الاسلام احمدی نیک ادامه داد: شورای نگهبان نهاد راهبردی نظام اسلامی است و به یک معنا حساس ترین دستگاه قانونی است شورای نگهبان هویت مورد نظر نظام و وجود و عدم وجود آن به معنای وجود و عدم وجود نظام جمهوری اسلامی ایران است با خسته نباشید و خدا قوت خدمت همه نیروهای خدوم و مخلص و دلسوزی این عرصه برای این عزیزان آرزوی توفیق روز افزون می کنیم.



امام جمعه آسمینون ۲۷ تیرماه سال ۶۷ را روزی خاطره انگیز برای ملت ایران است، برشمرد و افزود: پیروزی که امام (ره) قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت و جنگ پایان یافت یکی از اهداف و برنامه‌های دشمن تحریف دفاع مقدس و مخصوصا قطعنامه ۵۹۸ بوده و هست.


وی تصریح کرد: یکی از شگردهای دشمن و پیاده نظام این است که امام (ره) به دلیل ترس از ورود آمریکا به جنگ ایران و عراق حاضر به پذیرش قطعنامه شدند اما حقیقت این است که پذیرش قطعنامه نماد مدیریت عقلانیت و تدبیر امام راحل بود مهمترین دلیل پذیرش قطعنامه در بعد اقتصادی ضعف منابع اقتصادی و اقتصاد نفتی بود و راز و رمز موفقیت و مقاومت در برابر زیاده‌ خواهی‌های دشمن اقتصاد مقاومتی است.


حجت الاسلام احمدی نیک ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع)، عنوان کرد: آن حضرت پرچمدار اتحاد امت اسلامی است و به تصریح قرآن کریم ایجاد اختلاف، دشمنی و تفرقه یکی از اصلی ترین توطئه های شیطان علیه انسان و جامعه انسانی است و نقطه مقابل ایجاد اتحاد و وحدت از برنامه های اصلی رهبران الهی، انبیا و اولیا الهی است و امام باقر (ع) یکی از آن پرچم داران است.
 

 خطیب جمعه آسمینون در خاتمه به فرصت بی نظیر خودسازی، تزکیه و تهذیب نفس در روز عرفه و عید قربان اشاره کرد.

کد خبر 1076091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha