مسجد شجره، آماده استقبال از حجاج بیت الله الحرام

وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد منطقه مکه مکرمه از آمادگی مسجد شجره و مفروش کردن آن در استقبال از حجاج بیت الله الحرام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «روزنامه الجزیره»، وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد به نمایندگی از شعبه خود در منطقه مکه مکرمه، مسجد میقات را ببا فرش کیفیت بالا مفروش کرد تا برای استقبال از حجاج آماده شود و اسباب راحتی آنها فراهم شود.

 

این مسجد با دو هزار و 400 متر مربع مفروش شده است و با بهترین پشم و تراکم بالا بافته شده است و تمام مصلاها و مصلای زنان را پوشانده است.مصلا و مصلای بانوان برای سه هزار حجاج ظرفیت دارد.

 

فرش این مسجد به سبک اسلامی و با تراکم بالا بافته شده است و در برابر باکتری و پوسیدگی مقاوم است و رنگ قرمز آن با گذشت زمان فرسوده نمی شود.

 

در ایام حج به سوالات حجاج نیز در این مسجد پاسخ داده می شود.

 

مسجد شَجَره یا مسجد ذوالحُلَیْفه از مساجد تاریخی مدینه است که در منطقۀ «ذوالحلیفه» یا «آبارعلی» در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی در مسیر مکه قرار دارد. ذوالحلیفه، میقات کسانی است که برای عمره تمتّع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند. این محل با نام‌های دیگری همچون مسجد شجره و مسجد الاحرام نیز شناخته می‌شود. پیامبر اکرم نیز در سفرهای عمره و حج تمتع در این میقات، محرم شدند.

کد خبر 1076247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha