تفاهمنامه همکاری بین بسیج سازندگی و دارالقرآن کریم کردستان منعقد شد

تفاهمنامه همکاری بین بسیج سازندگی و دارالقرآن کریم کردستان به منظور ریشه‌کنی بیسوادی قرآن کریم در این استان منعقد شد.

بهرام مرادی رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: با توجه به تشکیل قرارگاه جهاد قرآنی متشکل از گروه‌های جهادی قرآنی، دینی و فرهنگی در سطح کردستان و به منظور ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآن کریم در استان تفاهمنامه‌ای مابین دارالقرآن کریم و بسیج سازندگی کردستان منعقد شد.

 

وی افزود: قرارگاه جهادی قرآنی در راستای محرومیت‌زدایی و عمران مناطق محروم و کم برخوردار، رفع مشکلات و کمبودهای زیرساختی فضای آموزشی قرآنی مناطق محروم شهری و روستایی نیز فعالیت دارد.

 

وی بیان کرد: این قرارگاه از ظرفیت‌های تخصصی و اساتید برجسته و مربیان و موسسات اتحادیه موسسات قرآنی کردستان بهره می‌گیرد و با یک‌هزار و 480 گروه جهادی در زمینه‌های علمی، دینی، آموزشی و عمرانی و غیره در سطح استان فعالیت دارد.

 

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: گروه‌های جهادی در سامانه اطلس جهادی تشکیل شده و فعالیت‌های مختلفی در استان انجام می‌دهد.

 

مرادی عنوان کرد: برگزاری دوره‌های سبک زندگی قرآنی، وضعیت سنجی مشکلات آموزش قرآن، برگزاری دوره‌های یکماهه روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و برگزاری دوره‌های حفظ قرآن کریم با همکاری مربیان و مساجد روستاها و حاشیه شهرها از جمله برنامه‌های در دست اقدام گروه‌های جهادی استان است.

 

وی اضافه کرد: دارالقرآن کریم استان کردستان آمادگی دارد برای تحقق اهداف قرآنی در سطح استان و تحقق منویات مقام معظم رهبری در این حوزه از ظرفیت‌های خود استفاده کرده و با سایر نهادهای متولی همکاری کند.

کد خبر 1076362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha