موضوع عفاف و حجاب در صدر دغدغه‌مندی‌ها

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: با وجود ۴۰ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی اما هنوز موضوع عفاف و حجاب در صدر دغدغه‌مندی‌ها وجود دارد و حتی بعد از این همه مدت نتوانست نظارت بر مناظرات ریاست جمهوری را قوت بخشیده و ساماندهی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی‌»  امروز (شنبه ۲۶ تیر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی را نباید دست کم گرفت و حضور همه دستگاه‌های مربوطه در این جلسه الزامی است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه  برخی از مشکلات فعلی در حوزه عفاف و حجاب ناشی از خلاء قانونی است، افزود: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، موضوعی فرادستگاهی بوده و همه در قبال این موضوع وظیفه دارند، چرا باید در البسه فروشی ها لباس غیر متعارف و نامناسب وجود داشته باشد و افراد مومن و متدین نتوانند به البسه‌های مناسب دسترسی داشته باشند، این موضوع باید به‌صورت عکس باشد و دسترسی افراد به لباس های نامناسب مشکل باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه خلاء فرهنگی و بدحجابی جامعه بخشی از آن مربوط به عدم نظارت ما است، بر نظارت درست و احساس مسئولیت همه دستگاه ها و نهادهای مربوطه به این مهم تاکید کرد.

 

وی با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد امروز وضعیت مراکز گردشگری ساحلی و جنگلی مازندران  نیز به لحاظ رعایت شئونات اسلامی نامناسب است و در اقع رها شده است، یادآور شد: با وجود ۴۰ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی اما هنوز موضوع عفاف و حجاب در صدر دغدغه‌مندی‌ها وجود دارد و حتی بعد از این همه مدت نتوانست نظارت بر مناظرات ریاست جمهوری را قوت بخشیده و ساماندهی کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به اهمیت واقعه غدیر اشاره و بر ضرورت تبیین هرچه بیش‌تر فرهنگ غدیر در جامعه تاکید کرد و گفت: باید برای ترویج اندیشه‌های غدیر در جامعه تلاش و برنامه ریزی کنیم، البته در عمل به مقتضیات ولایت پایبند باشیم.

 

کد خبر 1076367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha