شورای نگهبان حافظ انقلاب و نظام است

آیت لله علما گفت: که حافظ اصل انقلاب، نظام، اسلامیت ، جمهوریت ، ولایت فقیه و خون هایی که در راه خدا ریخته شده است.

آیت الله مصطفی علما در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به ۲۶ تیر ماه نیز سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون خدمات ارزشمند و قابل توجهی ارایه کرده و احکام این نهاد نیز توسط ولی فقیه تایید می شود.

 

امام جمعه کرمانشاه  افزود:  امام راحل درباره شورای نگهبان فرمودند شورای نگهبان صد درصد مورد تایید من است و اعضای نهاد شورای نگهبان بدون هرگونه چشم داشت مالی برای صیانت از دین خدا تلاش می کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: در طول این دوران با وجود تمام تلاطماتی که کشور با آن مواجه بوده،شورای نگهبان نقش تعیین کننده‌ای در حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام داشته است و قدمی در پاسداری از شرع مقدس و قانون اساسی کوتاه نیامده است.

 

آیت الله علما تصریح کرد: شورای نگهبان به عنوان یکی از اصلی ترین نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، همواره با صلابـت و اقتدار در حراسـت از قانون و کیان ملی و صیانـت از جامعیـت نظام و پاسداری از اسلامیـت جمهوری اسـلامی ایران نقـش آفرینی کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: از مهم‌ترین وظایف شورای نگهبان  نظارت بر تدوین قوانین و تطبیق مصوبات شورای اسلامی با قوانین شرع اسلام، تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی و تأیید فرایند انتخابات کشور است که از نقش و جایگاه بسیار والایی در نظام جمهوری اسلامی برخوردار است.

 

 

کد خبر 1076396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha