گشت ارشاد مسئولان را ساماندهی می کنیم

هاشمی گلپایگانی گفت: رئیس جمهور منتخب صحبت از اجرای گشت ارشاد مسئولین کرده است، ما نیز همین رویکرد را برای کمک به دولت آینده؛ گشت ارشاد مسئولان و مطالبه گری از آ‌نها را ساماندهی می کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی» امروز (۲۶ تیر) در نشست با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و معاونین ستاد در بیرجند، بیان کرد: در بحث ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر می توانیم دو رویکرد داشته باشیم، هم می توان در ستاد بودجه ای گرفته و افرادی را استخدام کنیم و دوباره یک نهاد کارمندی کنار باقی نهاد ها داشته باشیم.

 



دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: اما آنچه که نظر رهبر معظم انقلاب بوده است باید از ظرفیت همه جا استفاده کنیم، یعنی یک وزارت خانه مستقل که می‌خواهد در هر سه قوه احیای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد و نمی خواهد مستقیم امر به معروف یا نهی از منکر کند.

 

وی ادامه داد: کار اجرایی ستاد یعنی احیا کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و دیگران را به حرکت واداشتن است، یعنی اینکه اگر ستاد بخواهد جایی تذکر دهد، تشکل های مردمی را احیا کند و حمایت که بروند و آن تذکر تشکل ها انجام دهند، اما آیا امکان دارد که با ده نفر نیرو یا اصلاً با صد نفر، همه کارها را انجام داد، باید همه کسانی که انگیزه دارند مورد حمایت ستاد قرار گیرند.

 


وی با اشاره به اینکه در تهران آقای تقوی نامی هست که دانشجوی دکترا نیز است، اما بیشتر از تمام ستادهای امر به معروف و نهی از منکر با همه بودجه اش کار کرده است، گفت: در استان خراسان جنوبی مطالبه گری خیلی زیاد است، خب این افراد که از ما پول نمی خواهند، مردمی اند، دغدغه و درد دین دارند، باید بتوانیم این افراد را ساماندهی کنیم، تا بخواهیم کارمندی بگیرم و بودجه ای برای آن بگذاریم، پس اینکه بحث احیای کردن یعنی ساماندهی، هدایت و حمایت از نیروهای بالقوه مردمی، ستاد باید کار ساختاری انجام دهد.

 


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: طبق قانون آموزش های امر به معروف  و نهی از منکر بسیجیان با ستاد است، یعنی همه ظرفیت های بسیج ضابط قضایی است، تا اینکه بخواهیم از نو یک بسیجی درست کنیم، یکی از اشکالاتی که به ستاد گرفته می شود، این است که شما بی اثر هستید، مردم انتظار دارند که چه اتفاقی می خواهد بیافتد، وقتی کف جامعه را می بینند که وضع پوشش و سگ گردانی اینگونه است، کاری به برگزاری تعداد جلسات ما ندارند.

 

هاشمی گلپایگانی در ادامه بیان کرد: خواهشی که داریم این است که برنامه بریزید که سال آینده این موقع با همین وضع موجودی که هم اکنون داریم و با همین مقدار بودجه ای که است، به چه نقطه ای خواهیم رسید.

 

قائم مقام رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: در پی مسئله تصویب قانون ستاد امر به معروف و نهی از منکر که نامه مفصل سه صفحه ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشتند که این راه اندازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر دخالت در بقیه مسائل دولتی می شود، رهبر معظم انقلاب اسلامی نامه‌ را ارجاع دادند به مرحوم آقای هاشمی شاهرودی، که ایشان نیز دستور ابلاغ دادند سپس مجدد رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور ابلاغ دادند، اما باز هم رئیس جمهور روحانی این کار را نکردند که در نهایت رئیس مجلس این قانون را ابلاغ کرد.

 

هاشمی گلپایگانی ابراز کرد: رئیس جمهور منتخب صحبت از اجرای گشت ارشاد مسئولین زده اند، ما نیز همین رویکرد را برای کمک به دولت آینده که احیای گشت ارشاد مسئولین و مطالبه گری در گشت ارشاد مسئولین را ساماندهی کنیم.

 


وی ادامه داد: برنامه ای تنظیم شده است که یک جایگاه سازمانی که بشود نیرویی از بقیه دستگاه های به ستاد انتقال شود، معاون اول رییس جمهور امضاء کرده است، که در صورت نهایی شدن بسیاری از مشکلات منابع انسانی حل خواهد شد، شعبه ویِژه طبق قانون باید انجام شود و آقای اژه ای نیز تأکید کرده اند که این اتفاق برای ستاد صورت گیرد تا جایی که بشود نیز پیگیری می شود، در هفته قبل نیز در مجلس فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر با 22 نماینده تشکیل شده است.

 


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: برای حل مشکل امر به معروف و نهی از منکر باید طرح و ایده داشت.

 


وی افزود: فضای مجازی شده یک هجمه و باید بسیار به آن توجه کرد، اما نباید باقی جبهه ها را رها کرد، بعد از حضور در ستاد امر به معروف به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد دادیم که هر استاد در رشته خودش این امر به معروف و نهی از منکر را احیا کند، بسیاری از افرادی هستند که دغدغه در مسائل مثل محیط زیست دارند، باید این افراد در همان مطالبه گری محیط زیست ساماندهی کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1076422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha