اسلام نگاه انسانی نسبت به مقوله حجاب دارد

شکوهی با اشاره به اینکه نگاه اسلام به حجاب یک نگاه انسانی است، گفت: با توجه به ضرورت امر عفاف و حجاب در جامعه می توان آن را صیانت از بنیان خانواده دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «بدر شکوهی» امروز در جلسه صیانت از عفاف و حجاب استان، اظهار داشت: عفاف و حجاب، از موضوعاتی است که همواره در فرهنگ اسلامی مورد توجه بوده و ترویج و رعایت آن وظیفه‌ای همگانی است و مسئولان در این رابطه باید تلاش کنند و فضا را به گونه‌ای فراهم کنند که جایگاه حجاب و پوشش در ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و جامعه خدشه دار نشود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه حجاب مخصوص دین اسلام نیست، افزود: در همه ادیان الهی به موضوع حجاب و عفاف اشاره شده و حفظ و مراقبت بیشتر از هر چیز گران بها مورد تاکید قرار گرفته است.

شکوهی با اشاره به اینکه نگاه اسلام به حجاب یک نگاه انسانی است، گفت: با توجه به ضرورت امر عفاف و حجاب در جامعه می توان آن را صیانت از بنیان خانواده دانست.

وی با تاکید بر اینکه موضوع عفاف و حجاب موضوع یک روز و یک هفته نیست بلکه هر روز، روز حجاب و عفاف است، گفت: با توجه به اینکه نسل امروز ما نسل پرسشگر و نقاد است باید برنامه‌ها و پاسخ‌های ما اقناعی باشد چرا که برخوردهای سلبی جواب نمی‌دهد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی افزود: باید موضوع فرهنگ عفاف و حجاب در تمام لایه‌های خانواده نهادینه شود تا جامعه از تندباد تهاجم فرهنگی در امان بماند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ ایرانی اسلامی بسیار غنی است و حفظ فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند حرکتی پویا و هدف‌مند است.

شکوهی ورود تشکل‌های مردم نهاد را یکی از راهکارهای مهم در زمینه نهادینه سازی عفاف و حجاب دانست و افزود: دولت به تنهایی نمی‌تواند با بخشنامه و الزام موفق باشد بلکه همه دستگاه‌های متولی باید نسبت به وظایف و مأموریت‌های خود بدرستی اقدام کنند.

کد خبر 1076534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha