نهادینه شدن حجاب و عفاف نیازمند فرهنگ‌سازی است

صادق زاده گفت: موضوع عفاف و حجاب نباید مختص به زمان خاص مانند هفته عفاف و حجاب باشد؛ بلکه باید در طول سال برنامه هایی با این مفهوم تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «رقیه صادق‌زاده» امروز در جلسه صیانت از عفاف و حجاب استان با بیان اینکه اولین نهاد اجتماعی و سنگ بنای هر جامعه‌ای خانواده است، اظهار داشت: نقش زن در حفظ و استحکام بنیان خانواده بسیار اساسی است.

مدیرکل زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی افزود: موضوع عفاف و حجاب نباید مختص به زمان خاص مانند هفته عفاف و حجاب باشد؛ بلکه باید در طول سال برنامه هایی با این مفهوم تداوم داشته باشد و مردان و زنان به طور یکسان در حفظ و صیانت از آن نقش دارند.

وی با بیان اینکه از نگاه‌های مختلف مساله پوشش دارای اهمیت است، گفت: پذیرش حجاب بر اساس سنت یا بر مبنای ارزش‌ها و عواطف دینی یا با نگاه به مسئله تکلیف‌مداری دینی دارای اهمیت است.

صادق‌زاده با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی برای نهادینه شدن هرچه بیشتر عفاف و حجاب در جامعه ادامه داد: بهترین پاسخ به شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمنان، تلاش برای تقویت بنیان خانواده و بهره‌گیری از اساتید و گروه های موثر جامعه برای مبارزه با بی‌حجابی است.

کد خبر 1076537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha