امروز چاره ای جز سرمایه گذاری در شهر یزد نداریم

شیبانی با اشاره به اهمیت توجه به سرمایه گذاری برای آینده استان یزد گفت: امروز چاره ای جز سرمایه گذاری در شهر یزد نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد شیبانی» رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: ما به موجب شیوه نامه مصوب شورای شهر کارهای سرمایه گذاری را انجام میدهیم و با توجه به قانون و آیین نامه شهرداری ها این شیوه نامه ها را دنبال می کنیم.

وی افزود: ما در گذشته خلا قانونی در بحث مشارکت داشتیم که به همین دلیل در شوراهای شهر شیوه نامه ها مصوب شد و الان نیز برخی استان ها ان را اصلاح کرده اند و ما نیز به دنبال اصلاح آن هستیم تا نقاط ضعف را پوشش داده و نقاط قوت را تقویت کنیم.

رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری یزد ادامه داد: یکی از موضوعات مورد غفلت واقع شده در شهر یزد، اقتصاد شهری است که ما در این چند مدت اخیر بر روی آن کار کرده ایم و در محلات مختلف این اقتصاد محلات را دنبال کنیم و در محلات حاشیه ای نیز سعی کردیم به دید فرصت در این جهت گام برداریم.

شیبانی با اشاره به مجموعه ای از پروژه ها در این زمینه گفت: پروژه ساختمان سازی میدان امام علی (ع)، پروژه میدان امام علی(ع) با 300 واحد مسکونی، پروژه تجاری میدان امام حسین (ع) به عنوان بزرگترین پروژه تجاری اداری در جنوب شرق کشور، پروژه ساختمان پزشکان بلوار طالقانی، پروژه دوچرخه های اشتراکی، ساخت پردیس سینمایی با 6 سالن با مشارکت حوزه هنری یزد از جمله پروژ هاهی ما است

وی افزود: ما امروز سرمایه گذاری را به چشم فانتزی نگاه نکنیم و امروز چاره ای جز سرمایه گذاری نداریم و اگر پروژه های سرمایه گذاری در کشور نداشته باشیم در آینده برای شهر با مشکل روبرو خواهیم شد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری یزد گفت: ما باید مجموعه مدیریتی و دستگاه ها و نهادهای شهر و استان همدل با سرمایه گذاری باشند زیرا دغدغه اصلی کشور اقتصاد است و ما نباید در زمین های دیگر بازی کنیم.

شیبانی ادامه داد: ما الان مشکل عدم سرمایه گذاری داریم زیرا بسیاری از آنها حاضر به سرمایه گذاری نیستند و ما باید با برنامه ریزی و توجه ویژه به این بخش گام برداریم.

وی گفت: مجموعا 8 طرح با حدود 5 هزار میلیارد تومان با ارزش پروژه ها در دست اقدام داریم که در طول زمان سود بیشتری صاحب شهرداری ها خواهد کرد.

ما در یزد مافیای زمین و مسک نداریم بدین معنا که سال ها عده ای انگشت شمار در حوزه زمین و مسکن بوده اند و با هر کیفیت و قیمتی کارها را انجام داده اند و طبیعی است وقتی بزرگترین پروژه ساخت و ساز کشور وارد استان می شود این مافیا مقاومت می کند که ما باید از این مافیا جلوگیری کنیم.

 

کد خبر 1076561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha