حفظ ارزش‌های انقلاب فلسفه ایجاد شورای نگهبان است

ره پیک با بیان اینکه فلسفه ایجاد شورای نگهبان حفظ ارزش‌های انقلاب است، گفت: محافظت، مراقبت و صیانت از ارزش‌های بنیادین که همان اسلامیت و جمهوریت نظام است از مهمترین وظایف شورای نگهبان است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، سیامک ره پیک، قائم مقام دبیر شورای نگهبان شب گذشته (شنبه ۲۶ تیر) در برنامه گفتگوی ۱۸ و ۳۰ دقیقه شبکه خبر سیما درباره وظایف و عملکرد شورای نگهبان توضیحاتی ارائه داد و با بیان اینکه فلسفه ایجاد شورای نگهبان حفظ ارزش‌های انقلاب است، گفت: محافظت، مراقبت و صیانت از ارزش‌های بنیادین که همان اسلامیت و جمهوریت نظام است از مهمترین وظایف شورای نگهبان است.

 

قائم مقام دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه شورای نگهبان به وظیفه قانونی و دینی خود عمل کرده است و تلاش خود را در دوره‌های مختلف انتخابات انجام داده است به روند رای گیری در شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: تصمیم و نظری معتبر است که حداقل ۷ نفر از اعضای شورای نگهبان نسبت به آن موضوع اعلام رای تائید کنند که این موضوع درباره مصوبات مجلس و بررسی صلاحیت‌ها صادق است.

 

ره‌پیک با بیان اینکه شورای نگهبان بر اساس اصول قانون اساسی و قوانین عادی تلاش‌های زیادی را هم در انتخابات ریاست جمهوری و هم در انتخابات مجلس انجام داده است، گفت: ممکن است در فرآیند‌های رسیدگی در شورای نگهبان اشکالاتی هم باشد حالا منشاش اشکالات قانونی بوده یا فرآیند‌های دیگر، بایستی آن نکات را مدنظر داشت و بررسی کرد. ممکن است اشکالاتی هم وجود داشته باشد که باید آنها را رفع کرد و در برخی دیگر آن‌ها را تبیین کرد این مسئله کمک می‌کند تا حد زیادی ابهامات رفع شود.

کد خبر 1076564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha