فقه شیعه به همت امام باقر علیه السلام بارور شد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: امام محمدباقر (ع) دانشگاهی ایجاد و شاگردان بسیار زیادی تربیت کردند؛ به‌گونه‌ای که فقه شیعه توسط امام باقر (ع) و فرزندشان امام صادق (ع) بارور شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا نوری» با گرامیداشت هفتم ذي الحجه، سالروز شهادت امام محمدباقر (ع)، اظهار کرد: این امام همام حق ویژه‌ای به گردن همه ما دارند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: دوران امامت امام باقر (ع) حدود 20 سال طول کشید؛ اما با توجه به محصور بودن اجازه فعالیت‌های گسترده نداشتند؛ از این ‌رو بخشی از فعالیت ایشان به کار و تلاش و تولید اختصاص پیدا کرد به‌گونه‌ای که برده‌ها را می‌خریدند، آن‌ها را تربیت دینی کرده و در راه خدا آزاد می‌کردند و همه این پرورش‌یافتگان مکتب امام باقر (ع)، خود مروج فرهنگ ناب اسلام می‌شدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: امام باقر (ع) با این کار در جامعه مبلغ پرورش می‌دادند؛ یعنی در عین کار و تولید به تربیت نیرو و مبلغ برای جامعه اسلامی نیز اهتمام داشتند.

 

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: امام محمدباقر (ع) دانشگاهی ایجاد و شاگردان بسیار زیادی تربیت کردند؛ به‌گونه‌ای که فقه شیعه توسط امام باقر (ع) و فرزندشان امام صادق (ع) بارور شد.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: نه‌تنها ما شیعیان فقه خود را مدیون تلاش‌های این دو امام بزرگوار هستیم؛ بلکه بسیاری از مکاتب اهل سنت نیز وامدار امام باقر (ع) و صادق (ع) هستند.

کد خبر 1076632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha