نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف لازمه صیانت از حریم خانواده است

حجت الاسلام لرستانی، بر ضرورت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تأکید کرد و گفت: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف لازمه صیانت از حریم خانواده است و سبب تحکیم بنیان خانواده می شود.

حجت الاسلام «علی لرستانی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، ضمن گرامیداشت هفتهی عفاف و حجاب اظهار داشت: عفاف وحجاب حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است، این دو مقوله جدایی ناپذیر هستند، عفاف و حجاب، از موضوعاتی است که همواره در فرهنگ اسلامی مورد توجه بوده، رعایت آن، آرامش و امنیت فردی را رقم می‌زند، موجب تحکیم بنیان خانواده شده و ضمن ایجاد نشاط فردی و اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز با اشاره به ارتباط امنیت با بحث حجاب، گفت: وقتی زنان نحوه خاصی از پوشش را رعایت می‌کنند باعث تأمین امنیت روانی، جنسی و اجتماعی می‌شود.

 

وی یادآور شد: ما در بسیاری از وصیت نامه شهدا دیدیم که اغلب شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم وقتی وصیت نامه نوشتند، به زنان سرزمین خود توصیه می‌کنند و از آنان می‌خواهند این قدرت نرم را برای امنیت در ارزش‌های معنوی به عهده بگیرند.

 

حجت الاسلام لرستانی درباره راهکارهای عملی برای فرهنگسازی حجاب و عفاف در جامعه، اظهار داشت: در بحث حجاب و عفاف، فرهنگ سازی یکی از مقوله‌های مهم است که رسانه‌ها می‌توانند در این راستا بسیار تأثیرگذار باشند.

 

وی خاطر نشان کرد :همه باید به پشتوانه حرکت آن شیر زنان و غیور مردانی که خونشان در جریان حمله به مسجد گوهرشاد به ناحق بر زمین ریخته شد و با تأسی از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، در اشاعه فرهنگ صحیح عفاف و حجاب در جامعه، سلامت رفتار و کردار جوانان این مرز و بوم  و نیز صیانت از حریم خانواده گام‌های مؤثری برداریم.

کد خبر 1076779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha