روحانیون و طلاب آستارایی خون اهدا کردند

۴۰ نفر از طلاب و روحانیون آستارایی با حضور در پایگاه انتقال خون به بیماران نیازمند خون اهدا کردند.

حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» در حاشیه اهدای خون طلاب و روحانیون در پایگاه انتقال خون شهرستان آستارا به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: امروز به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، ۴۰ نفر از طلاب و روحانیون آستارایی در پایگاه انتقال خون حضور یافته و به بیماران نیازمند خون اهدا کردند.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه هر انسان مسلمان باید در حل مشکلات همنوع خود تلاش کند، افزود: اهدای خون یکی از راه‌های کمک به همنوع است.

 

وی با اشاره به اینکه آموزه های اسلام همواره مبتنی بر حس انسان دوستی و محبت و احترام به دیگران است، تصریح کرد: کمک به همنوع جزو متعالی ترین درس‌ها و اهداف عالیه دین مقدس اسلام به شمار می آید و همچنین در آیات و روایات بر ارج نهادن به کار نیک و خیر تاکید فراوان شده است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه انتقال خون نقش مهمی در انتقال حیات و زندگی به نیازمندان و بیماران ایفا می کند، خاطرنشان کرد: اهدای خون یکی از اعمال بشر دوستانه بوده و نماد ایثارگری و فداکاری به منظور نجات جان بیماران نیازمند به خون به شمار می آید.

 

*ترویج فرهنگ اهدا خون ضمانت‌کننده سلامت جامعه است

«عبدالله کریم زاده» نیز در حاشیه اهدای خون طلاب و روحانیون آستارایی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: اهدای خون از طرف روحانیون و طلاب با هدف اشاعه فرهنگ ایثار و نوعدوستی انجام شد.

 

مسئول پایگاه انتقال خون بندر آستارا با بیان اینکه ترویج فرهنگ اهدا خون ضمانت‌کننده سلامت جامعه است، افزود: اهدای خون بر سلامت اهدا‌کننده نیز اثرات سازنده می‌گذارد و جان یک بیمار نیازمند را هم نجات می ‌دهد.

 

کریم زاده خاطرنشان کرد: از علاقمندان اهدای خون خواستاریم، همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ ظهر به پایگاه انتقال خون آستارا به نشانی خیابان گمرک، محوطه اورژانس قدیمی مراجعه کنند.

کد خبر 1076860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha