صیانت از املاک وقفی با ثبت در سامانه اوقاف/ وجود ۵۶۰۰ موقوفه ثبتی در گلستان

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: با ثبت املاک وقفی در سامانه اوقاف از دست اندازی ها به موقوفات جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» عصر امروز (یکشنبه 27 تیر) در دومین کارگاه آموزشی و توجیهی ویژه امین موقوفات مرکز و غرب استان گلستان اظهار کرد: وقف مصداق باقیات و صالحات است و امیدواریم با مجموعه اقدامات خود بتوانیم به خوبی وقف را احیاء و به آیندگان انتقال دهیم و مردم بتوانند از مواهب آن در عرصه های فرهنگی و اجتماعی بهره مند شوند.

 
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بابیان اینکه یک روی سکه وقف افتخار و روی دیگر مسئولیت است، ادامه داد: به همان اندازه که به وقف افتخار می کنیم و وقف را یک مرجع اجتماعی می دانیم به همین میزان نیز نسبت به موقوفات مسئولیت داریم و باید نسبت به وقف پاسخگو بوده و در هر دو عرصه پرتلاش باشیم.
 
 
 
حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید باید امانات را به اصلش برگردانیم و این دایه بزرگی است که انسان باید به آن عمل کند و باید بین خوف و رجاء حرکت کنیم.
 
 
وی به کلیات شرح وظایف امنای موقوفات اشاره کرد و گفت: در دستگاه وقف نسبت به احیای موقوفات و ساماندهی مساجد و نشر ارزش های اسلام و اهل البیت(علیهم السلام) و مردمی سازی وقف وظایفی را برعهده داریم.
 
 
 
این مقام مسئول بیان کرد: مساجد ما توسط مردم  اداره می شوند و اداره اوقاف در سلسله مراتب شهرستانی و استانی جنبه نظارتی دارد و اعتبارات از سوی اداره اوقاف تزریق می شود.
 
 
 
حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: بحث بیمه خدام بقاع متبرکه را نیز در سطح استان پیگیری کردیم که بالغ بر یک هزار و 400 نفر از این بیمه بهره مند شدند و بیش از یک هزار نفر از خدام نیز بیمه تکمیلی شدند.
 
 
 
وی گفت: گلستان یک استان پرموقوفه و پررقبه به شمار می رود و در طول چهار دهه گذشته از عمر انقلاب اسلامی 33 درصد اماکن مذهبی استان گلستان وقف و در اختیار مومنان و مسلمین قرار گرفته است.
 
 
 
این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از پنج هزار و 600 موقوفه در سامانه موقوفات به ثبت رسیده است، افزود: در حوزه برادران اهل سنت برخی از موقوفات به ثبت نرسیده و اقداماتی در این زمینه اتفاق افتاده و درصدد هستیم که نسبت به ثبت این موقوفات اقدام کنیم تا مورد دست اندازی قرار نگیرد.
 
 
 
حجت الاسلام سلیمانی فرد به رتبه پنجم رقبه های وقفی گلستان در بین استان های کشور اشاره کرد و افزود: اداره موقوفات دشوار است و باید در برخی بخش ها موقوفاتی به ثبت برسد و از موقوفات ثبت شده صیانت شود و براساس قانون نسبت به موقوفات عمل کنیم.

 

کد خبر 1076901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha