ساخت کتابخانه مرکزی فاروج در گرو گرفتن مجوز کارگروه ماده ۲۳  است

فرماندار فاروج گفت: اگر مجوز کارگروه ماده ۲۳ از سوی اداره کل کتابخانه ها استان گرفته شود، واگذاری زمین و اختصاص اعتبار ساخت کتابخانه مرکزی فاروج را در شهرستان تعهد می کنیم.

«ابوالحسن نجفی حاجی تقی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: با توجه به وجود تعداد زیاد طرح های ناتمام، در صورتی‌که اداره کل کتابخانه های خراسان شمالی مجوز کارگروه ۲۳ را برای تعریف طرح جدید بگیرید، تامین زمین و تخصیص اعتبار را در شهرستان انجام می دهیم.

 

فرماندار فاروج با اشاره به اینکه تنها کتابخانه شهر مکان مناسبی ندارد و امکان توسعه در همان مکان هم فراهم نیست، افزود: در دو نقطه شهر زمین جانمایی شده که با گرفتن مجوز تعریف این طرح می توان با انتخاب نقطه بهتر، کتابخانه مرکزی شهر را ایجاد کرد.

 

نجفی با اشاره به اختصاص پنج میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه تیتکانلو بیان کرد: در صورت تخصیص صددرصد، طرح تکمیل و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

 

کتابخانه تیتکانلو با  ۴۲۰ متر مربع  زیربنا در یک طبقه ساخته می شود که این طرح تیرماه سال ۹۸ کلنگ زنی شده است.

 

کتابخانه ملاصدرا از سال ۱۳۴۹ با عنوان کتابخانه عمومی در شهر فاروج فعال بود و از سال ۱۳۷۸ مقارن با صدمین سالروز تولد حکیم فرزانه ملاصدرا به این نام نامگذاری شد. این کتابخانه با مساحتی حدود ۶۰۰ متر مربع و زیربنایی نزدیک به ۵۰۰ متر مربع، بزرگترین کتابخانه شهرستان فاروج و تنها کتابخانه شهر فاروج است.

 

کد خبر 1077002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha