حضور چشمگیر بخش خصوصی در مرمت بناهای تاریخی یزد

عباسی هرفته از حضور چشمگیر بخش خصوصی در مرمت بناهای تاریخی یزد پس از ثبت جهانی این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محسن عباسی هرفته ،  رئیس پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد در نشست خبری برخط با رسانه های استان یزد گفت: برای همه یزدی‌ها و ایرانی‌ها و همه افرادی که موضوع میراث فرهنگی را دنبال میکنند باید به مسئله محیط زیست نیز بپردازند چرا که میراث فرهنگی مسئله محیط زیست هم هست و خبرهای مثبت و منفی آن را باید منتشر کنند.

وی افزود: برای حفاظت باید خوب و بد را منعکس کرد، البته باید از کلیشه‌ها عبور کرده و گزارش‌های تحلیلی و رصد شهرهای میراث جهانی را داشته باشیم  که این وظیفه رسانه ها است.

رئیس پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد بیان کرد: این موضوع می توانست اتفاقات خوبی را برای شهر رقم بزند و منشأ رخدادهای مهمی باشد اما تحریم های ظالمانه و کرونا این موقعیت را سوزاند و با توجه به اینکه مقوله ثبت جهانی نیازمند مراودات بین‌المللی است فشارهای اقتصادی موجب شد که نتوانیم سرمایه گذاری‌های چشم‌گیر و مورد انتظار را در بافت تاریخی داشته باشیم.

عباسی هرفته گفت: در این چهار سال زیر ذره‌بین یونسکو و مرکز شهر میراث جهانی بودیم و به غیر از گزارش‌های دوره‌ای، درخواست گزارش موردی نداشتیم.

وی بیان کرد:  حجم مطالبات عمومی و حساسیت در حوزه بافت تاریخی با قبل قابل مقایسه نیست و این حفاظت با فرهنگ‌سازی، ایجاد مطالبه عمومی و جریان سازی اتفاق می‌افتد امروز رسانه‌ها پیگیر بافت تاریخی هستند و این مهم باعث شده که حفاظت از این بافت موکول به مدیران و زمان‌های خاص نباشد و مدیریت شهری آینده نیز این مسیر را لاجرم ادامه خواهد داد.

کد خبر 1077074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha