برگزاری برنامه های اوقات فراغت در کانون مشکات اراک

حجت الاسلام حبیبی از برگزاری برنامه های اوقات فراغت در کانون مشکات اراکخبر داد.

حجت الاسلام «بهنام حبیبی» با اشاره به فعالیت ها و برنامه های کانون فرهنگی هنری مشکات، مسجد حجت ابن الحسن(عج) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی و اردویی در طول سال به ویژه در فصل تابستان و اوقات فراغت در دستور کار کانون قرار گرفته است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامت اعضا، بیان کرد: در یک سال اخیر بیشتر برنامه ها با بهره گیری از فضای مجازی برگزار شده است و در ایام اوقات فراغت امسال نیز برنامه ها و کلاس های حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در حال برگزاری است.

 

وی به برگزاری مراسم جشن سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا (سلام الله علیها) توسط واحد خواهران کانون و پایگاه خواهران اشاره کرد و افزود: این جشن به منظور ترویج ازدواج آسان در بین نسل افراد جامعه به ویژه خانواده ها برگزار شد.

 

تبیین فرهنگ عفاف و حجاب در بین کودکان و نوجوانان با برنامه های فرهنگی

حجت الاسلام حبیبی همچنین به هفته عفاف و حجاب و اهمیت این هفته اشاره کرد و گفت: برنامه سخنرانی به مناسبت روز عفاف و حجاب و تبیین این مهم در بین جوانان و نوجوانان از جمله برنامه های این ایام بوده است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات همچنین به برگزاری مسابقه رنگ آمیزی و نقاشی برای کودکان دختر به مناسبت روز حجاب و عفاف نیز اشاره کرد و گفت: در پایان به شرکت کنندگان در این مسابقه جوایزی اهدا شد.

نشست تخصصی به منظور شناسایی آسیب های اجتماعی و جلوگیری از آنها

نشست تخصصی مسئول کانون مشکات و مسئول مرکزبهداشت منطقه هجرت و ریاست و اعضاء کلانتری منطقه جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی منطقه با محوریت آموزشی در کانون نیز از برنامه های کانون بوده است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات، مسجد حجت ابن الحسن(عج) افزود: شناسایی معضلات و آسیب های اجتماعی و تبیین راه های برای حل این مشکلات امری ضروری است که کانون در این راستا گام های موثری را برداشته است.

 

وی اضافه کرد: برگزاری جلسات و نشست های مختلف به همین منظور با اقشار مختلف و مسئولان از برنامه های کانون است که همواره برگزار می شود.

 

آشنایی بانوان جوان با آیین همسرداری، تربیت فرزند و خانه داری

مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات، مسجد حجت ابن الحسن(ع) در ادامه با اشاره به سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) گفت: به همین مناسبت برنامه های ویژه ای در راستای تبیین ازدواج آسان و آشنایی با این فرهنگ متعالی به همت کانون برگزار شد.

 

حجت الاسلام حبیبی برگزاری حلقه های آموزشی همسرداری، فرزنداری و خانه داری ویژه مادران و نوجوانان کانون توسط مربی محترم خانم شیخی مسئول جامعه القرآن را از برنامه های آموزشی کانون دانست و بیان کرد: این حلقه ها مورد استقبال گسترده قرار گرفت و امید است با برگزاری این برنامه ها توانسته باشیم گامی موثر در این راستا برداریم.

 

وی همچنین به اهمیت آموزش قرآن و معارف دینی به کودکان اشاره کرد و گفت: حلقه های قرآنی کودکان و نوجوانان در صحن مسجد با محوریت کانون و پایگاه بسیج از جمله برنامه های انجام شده در این راستا است.

 

این مقام مسئول همچنین به برگزاری جشن رای اولی ها برای جوانان رای اولی به مناسبت میلاد حضرت معصومه برای دختر و پسر و هدیه از طرف کانون و پایگاه بسیج را نیز از برنامه های انجام شده دانست و بیان کرد: مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم سعید مجیدی توسط کانون، با همکاری سازمان تبلیغات و بسیج در مسجد برگزار شد.

توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان توسط اعضای کانون

حجت الاسلام حبیبی همچنین ادامه داد: توزیع بیش از ۸۰بسته کمک مومنانه توسط اعضاء کانون و کارگروه فرهنگی مسجد حجت بن الحسن(عج) به مناسبت دهه کرامت بین نیازمندان منطقه انجام شد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات، مسجد حجت ابن الحسن(ع) اضافه کرد: این کانون همواره در راستای شناسایی نیازمندان و کمک به اقشار آسیب دیده جامعه فعال بوده است.

 

وی به شیوع ویروس کرونا و رزمایش همدلی و مواسات به فرمان مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: در ایام شیوع ویروس کانون مشکات فعالیت های گسترده تری را انجام داده و با تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی گره گشای بخشی از مشکلات نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا بوده است.

 

تهیه محصولات فرهنگی و جوایز ویژه جوانان و نوجوانان در مناسبت های مختلف

 

مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات، مسجد حجت ابن الحسن(عج) به برنامه های تشویقی و مسابقات کانون نیز اشاره کرد و گفت: این کانون با برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله نقاشی، کتابخوانی، اعتقادی و...در فضای مجازی و کانون می پردازد.

 

وی با اشاره به تهیه محصولات فرهنگی و جوایز برای جوانان ونوجوانان ویژه مراسمات و اعیاد بزرگ توسط مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات منطقه هجرت گفت: این جوایز مشوقی برای بچه برای مشارکت در کارهای فرهنگی و اجتماعی است.

حجت لااسلام حبیبی نظافت و آماده سازی مسجد توسط بچه های کانون مشکات برای اعیاد و مناسبت های مختلف را از دیگر برنامه ها دانست و بیان کرد: این برنامه ها با حضور خودجوش و مشتاقانه خود بچه ها برگزار می شود.

 

این مقام مسئول برگزاری اردوی یک روزه جوانان و نوجوانان جهت ارزیابی اولیه جذب را از دیگر برنامه های کانون دانست و بیان کرد: علاوه بر این همواره در ایام مختلف سال برنامه اردوی زیارتی و سیاحتی برای اعضا برگزار می شود.

 

کد خبر 1077112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha