ضرورت ایجاد زائرسرای دائمی در مرز مهران و مسیرهای مواصلاتی ایلام/ حمایت آستان قدس رضوی از سرمایه‌گذاری در ایلام

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در دیدار سردار فهیمی راد، دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی بر ایجاد زائرسرای دائمی در مرز مهران و محورهای مواصلاتی پرتردد استان در ایام اربعین حسینی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار سردار «حمید فهیمی راد» دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی، با بیان اینکه  خوشبختانه در مهران در این سال ها روند رو به رشدی ایجاد شده است، اظهار کرد: زمانی بود که ما هیچ امکانات و تأسیساتی در مرز مهران نداشتیم و الحمدالله  امروز مرز مهران در وضعیت مناسبی به سر می برد و نقش آستان قدس  در این زمینه بسیار تأثیرگذار بوده است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار»  با بیان اینکه هر چه رو به جلو می رویم، انتظار زوار هم بالطبع بالا می رود، بخش عمده ای از پذیرایی از زوار در ایام اربعین به وسیله خود ایرانیان انجام می شود و در این راستا در کشور عراق موکب هایی برپا می شود که پیشنهاد می شود در عراق حضور ما کمتر باشد و بیشتر فعالیت های خود را در داخل کشور متمرکز کنیم.

 

وی با بیان اینکه در مرز مهران در ایام اربعین حسینی برای پذیرایی از زوار نیاز به سرمایه گذاری ثابت و به موکب و مکان دائمی برای پذیرایی داریم، یادآور شد: با توجه به وضعیت کرونا و کاهش تردد زوار، بهترین فرصت برای ایجاد زیرساخت ها و سرمایه گذاری ها در مهران ایجاد شده است.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه مهران هم دروازه عتبات عالیات است و هم دروازه ورود میهمانان عراقی به کشور و زیارت امام رضا (ع) است، گفت: بسیاری از زوار عراقی به صورت پیاده برای زیارت امام رضا(ع) وارد مرز مهران و داخل کشور می شوند و ما زیرساختی برای خدمت رسانی در طول مسیر حرکت این زوار  نداریم که آستان قدس رضوی می تواند در این خصوص زائرسرایی در استان ایجاد کند و زوار عراقی امام رضا(ع) مورد پذیرایی قرار گیرند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: در مسیرها و راه های استان تا مرز مهران استراحتگاه مناسبی برای رانندگان نداریم و با توجه به خستگی این عزیزان ممکن است این موضوع، باعث ایجاد تصادفات شود و در برگشت زوار اربعین هم بعد از ورود به مرز، چون مکان مناسبی برای اسکان و استراحت ندارند، در تلاش هستند که به سرعت از استان خارج شوند که  نیاز به استراحت گاه دائمی برای زوار  ایجاد شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در پایان خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی اقدامات بسیار زیادی در  اربعین حسینی برای خدمت زوار انجام می دهد که جا دارد یک جایگاه دائمی در استان برای ارائه هرچه بهتر این خدمات ایجاد شود.

 

دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی نیز در این دیدار با بیان اینکه اصلی ترین فعالیت های آستان قدس رضوی در اربعین در مرز مهران است، گفت: علاوه بر زوار ایرانی از مرزهای شرقی در مرزهای پاکستان در میرجاوه و دوقارون در افغانستان زوار بسیاری برای شرکت در مراسم اربعین حسینی داریم.

 

سردار«حمید فهیمی راد» بیان کرد: مظلوم ترین زوار ما، زوار پاکستانی هستند که با طی مسافت طولانی برای زیارت اربعین حضور می یابند و وقتی برای این سفر می آیند بیش از دو ماه سفرشان طول می کشد، در مرز دوقارون تایباد و افغانستان هم ما زوار بسیاری داریم، البته ما مرز آستارا را هم امسال باید در نظر بگیریم و  در این سه مرز باید برای استقبال از زوار اربعین حسینی برنامه ریزی های لازم  را انجام داد.

 

وی افزود: عمده فعالیت های آستان قدس رضوی در ایام اربعین حسینی در استان ایلام و مرز مهران است، اگر چه ما در شلمچه و کرمانشاه هم موکب دایر می شود و در راه آهن کرمانشاه هم موکب داریم و خدمات متنوعی به زوار ارائه خواهیم داد اما در مهران فعالیت ها بیشتر است.

 

دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه انشاء الله اگر با رفع شیوع کرونا راه باز شود، برنامه ریزی های لازم را انجام خواهیم کرد و از راهنمایی ها و تجربیات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در برگزاری اربعین حسینی استفاده  خواهیم کرد.

 

سردار فهیمی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی در عراق برنامه ریزی لازم را برای دایر کردن ۲۰ موکب انجام داده است، گفت: با توجه به این که اربعین امسال در فصل گرم سال برگزار می شود، نیازسنجی های لازم را در مرز مهران انجام خواهیم داد تا نسبت به سنوات قبل بهتر و قوی تر در امر پذیرایی از زوار وارد شویم و نقش اساسی در استان ایلام ایفا کنیم.

 

وی در پااین خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی در حوزه اشتغال، عمران و سرمایه گذاری در استان ایلام می تواند در ایلام  فعالیت داشته باشد  و این امر باید خواسته استان باشد.

کد خبر 1077114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha