«مجید عنان‌پور» عنوان سوم مسابقات بین‌المللی قرآن لبنان را کسب کرد

نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم «اولی‌القبلتین» که عنوان سوم این مسابقات را کسب کرد، گفت: حضور قاریان و داوران ممتاز بین‌المللی نشان‌دهنده سطح بالای مسابقات «اولی‌القبلتین» بود.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف،مسابقات بین‌المللی قرآن‌ کریم کشور لبنان با عنوان «اولی‌القبلتین» توسط جمعیت قرآنی توجیه و ارشاد لبنان وابسته به حزب‌الله به‌صورت مجازی برگزار شد و «مجید عنان‌پور» نماینده کشورمان مقام سوم این مسابقات را کسب کرد.



۳۲۲ قاری از ۴۰ کشور دنیا در مرحله مقدماتی این مسابقات که از سوم جولای آغاز شده بود، شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر از قاریان برجسته جوان جهان اسلام از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، لبنان، کویت، مصر، پاکستان، عراق، آلمان، اندونزی، افغانستان و یمن برای مرحله نهایی برگزیده شدند.



در مرحله نهایی این مسابقات که از روز شنبه ۱۹ تیرماه آغاز شد و ۲۵ تیرماه با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر به پایان رسید، اسامه عبدالله الکربلائی از عراق رتبه نخست و محمدعلی قاسم از لبنان رتبه دوم را کسب کردند.



مجید عنان‌پور درباره نحوه برگزاری مسابقات بین‌المللی «اولی‌القبلتین» اظهار کرد: مرحله پیش مقدماتی این مسابقات با حضور ۳۲۲ قاری برگزار شد و از این قاریان ۴۰ قاری به مرحله مقدماتی راه پیدا کردند؛ اجرای این ۴۰ قاری در مرحله مقدماتی پس از قضاوت داوران در دو برنامه تلویزیونی از شبکه صراط لبنان پخش شد و مرحله نهایی نیز با حضور ۱۰ نفر از قاریان برتر برگزار شد.



این کارمند سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص سطح مسابقات بین‌المللی قران کریم «اولی‌القبلتین» تصریح کرد: حضور قاریان و داوران ممتاز بین‌المللی نشان‌دهنده سطح بالای مسابقات «اولی‌القبلتین» بود؛ نفر اول این مسابقات، در مسابقات مالزی حائز رتبه نخست شده بود و نفر دوم این مسابقات نیز سال قبل در مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران حائز رتبه سوم شده بود.



نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم «اولی‌القبلتین» با تاکید بر اینکه این مسابقات با نظارت مستقیم سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان برگزار شد، خاطرنشان کرد: شعار مسابقات که تمرکز بر مسئله فلسطین بود این رویداد قرآنی را منحصر به فرد کرده بود.

کد خبر 1077171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha