۱۵ درصد از اعتبارات تنش آبی وزارتخانه‌های جهاد و نیرو به خوزستان اختصاص می‌یابد

سلیمانی دشتکی از اختصاص ۱۵ درصد از اعتبارات تنش آبی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو به خوزستان خبر داد و گفت: همچنین قرار شده از طریق صندوق بیمه دامداران و کشاورزان خسارت این بخش با تضمین دولت پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم سلیمانی دشتکی» امروز (دوشنبه 28 تیر) در خصوص آخرین وضعیت تنش آبی در خوزستان اظهار کرد: در پی خشکسالی بسیار شدیدی در سال زراعی جاری در استان، مردم ما صدمات زیادی را متحمل شدند و تالاب‌ها ضرر و زیان دیدند و دامداران به خصوص دام سنگین از بی‌آبی و تنش تلفات زیادی دادند.

 

استاندار خوزستان افزود: ما همواره همگام و همراه مردم هستیم و تلاش می‌کنیم بسیاری از این مشکلات را برطرف کنیم به همین دلیل ا همه اجزای نظام هم حکومتی و هم دولتی صحبت شد و ماحصل این گفت‌وگوها آن شد که گروهی از مسئولان به استان آمدند و در ستاد بحران شرکت کردند و مصوبات بسیار خوبی داشتیم و به تصویب نهایی دولت رسید.

 

وی با بیان اینکه در این مصوبات حدود یک هزار و 272 میلیارد تومان کمک‌های نقدی به استان اختصاص یافت اضافه کرد: سه مصوبه نیز داشتیم از جمله اعتبارات تنش وزارتخانه‌های جهاد و نیرو که قرار شد 15 درصد آن را به صورت 100 درصد به خوزستان اختصاص داده شود.

 

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه علاوه بر آن قرار شد از طریق صندوق بیمه دامداران و کشاورزان خسارت این بخش با تضمین دولت پرداخت شود تصریح کرد: همچنین امکانات خوبی از سوی سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت و ستاد کل نیروهای مسلح برای استان فراهم شد.

 

وی یاد آور شد: ستاد اجرایی و بنیاد برکت در پروژه آبرسانی به 470 روستا مشارکت نزدیکی دارند و تقریبا 45 میلیارد تومان از حدود 140 میلیارد تومان که هزینه پروژه‌ها می‌شود به این بخش کمک کردند و همچنین ستاد اجرایی و ستاد کل نیروهای مسلح نیز بنا شد در تامین تانکرهای آبرسانی به ما کمک کنند.

 

کد خبر 1077247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha