لزوم اهتمام بیشتر نسبت به تبیین واقعه تاریخ ساز غدیر در سایه کرونا

حجت الاسلام ابراهیمی با تاکید بر اهتمام بیشتر نسبت به بزرگداشت عیدغدیر،گفت: باید دهه امامت و ولایت با برگزاری برنامه‌های جذاب و متناسب با شرایط خاص کرونا محور فعالیت‌های فرهنگی استان علوی تبار مازندران باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام«عباسعلی ابراهیمی» امروز(۲۸تیر) در نشست «میراحمداندرواژ» رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران با حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران و رئیس بنیادبین المللی غدیر دراستان جهت هماهنگی در خصوص برگزاری باشکوه دهه غدیر ،بیان کرد: در دهه امامت و ولایت قرار داریم که برایمان بااهمیت است در این راستا بنیاد بین‌المللی غدیر برنامه روزشمار را برای کل دستگاه‌های اجرایی ارسال کرد تا افرادی که تحت مسئولیت شئون فرهنگی هستند در رابطه با امر غدیر برنامه‌ریزی کنند.

 

دبیر بنیادبین المللی غدیر در استان مازندران افزود: جلسات زیادی برگزار شد، از دستگاه‌های مختلف از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، صدا و سیما و دفتر نمایندگی ولی فقیه و ...خواسته شد تا امسال را ویژه ببینند و  همکاری‌های لازم را انجام دهند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: برای گرامیداشت غدیر همچنین هماهنگی با بازار صورت گرفت، کار فرهنگی برای علی (ع) انجام می‌شود، همکاری با نانوایی‌ها برای توزیع پخت رایگان حرکت خاصی است که می‌تواند به نیت مولای متقیان حضرت علی(ع) امام اول شیعیان در دستور کار قرار بگیرد.

 

وی یادآور شد: هماهنگی با اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران نیز انجام شد، مقتضی موجود و موانع محدود است، باید مسئولیت‌ها تقسیم شود تا مردم در این ایام وقتی در خیابان‌ها راه می‌روند بدانند تحولی صورت گرفته است، باید کاری کنیم مردم منتظر غدیر باشند، افراد با برنامه و حساب شده با نگاه به وسط و حاشیه‌های شهر با تقسیم وظایف پاسخ خوبی به مولا داده و غدیر را به نسل آینده معرفی کنیم.

*فرهنگ‌سازی برای برگزاری عیدسعید غدیرخم باید جدی گرفته شود

 رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران نیز در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه همزمان با غدیر ۱۴۰۰ در وضعیت حاد بیماری کرونا قرار داریم، تاکید کرد: بازار باید به حرمت غدیر آذین‌بندی شود، چرا که غدیر پلی برای رسیدن به بهشت است و اهمیت غدیر بر کسی پوشیده نیست، ما این کارها را با کمال میل انجام می‌دهیم.

 

«میراحمد اندرواژ» اظهار کرد: همچنین فرهنگ‌سازی برای برگزاری عیدسعید غدیرخم با همکاری مردم و تمام علاقه‌مندان به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) باید جدی گرفته شود.

کد خبر 1077322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha