اجرای مانور سلامت در ۵ بقعه متبرکه کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از اجرای مانور سلامت در پنج بقعه متبرکه کردستان به منظور ترویج فرهنگ وقف در حوزه سلامت خبر داد.

حجت الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان از اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش در حوزه دارو و  درمان، ترویج فرهنگ وقف در حوزه سلامت و غربالگری زائران و  مجاوران بقاع متبرکه از نظر سلامت جسمانی اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی در بقاع متبرکه استان، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا محوطه بقاع متبرکه به صورت روزانه ضدعفونی شده است.

 

حجت الاسلام کاروند اذعان داشت: طرح مانورسلامت دربقعه متبرکه امامزاده پیر محمد (ع) و هاجر خاتون(س) سنندج، آرامگاه پیر غزایی (ره) سقز، امامزادگان هاجر و سارا(س) قروه و بقعه متبرکه امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد(ع) شهر پیرتاج شهرستان بیجار برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: اوقاف و امور خیریه کردستان از نخستین روزها پای کار مقابله با ویروس کرونا بوده و در بقاع متبرکه استان اقدام به توزیع ماسک، دست‌کش، محلول ضدعفونی، بسته‌های معیشتی و بهداشتی برای خانواده‌های آسیب‌دیده کرونا کرده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: در این طرح آزمایش قند خون، فشار، ویزیت رایگان از زائرین و مجاورین بقاع متبرکه انجام شود ودر صورت امکان با هماهنگی و تعامل با شبکه بهداشت و درمان تست رایگان کرونا از زائرین صورت گیرد.

کد خبر 1077431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha