​آموزش ۲۰۰ نفر در رشته‌های صنایع‌دستی

حق پناه از آموزش ۲۰۰ نفر در رشته های صنایع دستی در شهرستان سربیشه خبر داد.

«هادی حق پناه» در گفتگو با خبرنگارشبستان در بیرجند با اشاره به آموزش 200 نفر در رشته های صنایع دستی، گفت: این اقدام با هدف ایجاد اشتغال پایدار در بخش صنایع‌دستی در رشته نساجی‌سنتی در سطح مقدماتی و تکمیلی برگزار شد.

 

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه افزود: این دوره‌ها با همکاری فنی حرفه‌ای، کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار و پس از پایان هردوره به قبول‌شدگان در آزمون گواهی پایان دوره اعطا شده است.

 

به گفته حق پناه برگزاری دوره‌های آموزشی به عنوان یکی از مبانی اصلی ایجاد اشتغال در دستور کار نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قرار گرفته است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده در هرماه در یک روستا دوره آموزش صنایع‌دستی برگزار خواهد شد.

 

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه با توجه به شیوع بیماری کرونا، تأکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود وخوشبختانه تاکنون مواردی از ابتلا به این بیماری در بین هنرآموزان مشاهده نشده است.

 

حق پناه با اشاره به حمایت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان از هنرموزانی که تمایل به ایجاد کارگاه صنایع‌دستی دارند، گفت: برای هنرمندان شاغل حمایت هایی مانند پرداخت تسهیلات با سود ۴ درصد، تخفیف حامل‌های انرژی اعم از آب، برق و گاز برای کارگاه‌ها، اعطای مجوزهای سه‌گانه صنایع‌دستی، اعزام رایگان به نمایشگاه‌های سراسری و...صورت می گیرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1077507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha