حل اختلاف دیرینه در محدوده تعاونی های روستایی فکه شهرستان دهلران

مدیر تعاون روستای استان ایلام از حل اختلاف دیرینه در محدوده تعاونی های فکه شهرستان دهلران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « محمد ناصری»  با اشاره به اختلافات فراوانی که در بحث مالکیت اراضی در محدوده تعاونی های حوزه دهلران وجود دارد،  اظهار کرد: برخی از معظلات این چنینی که یکی از عوامل منفی رشد و توسعه تعاونی ها می باشند، نیازمند حضور و مشارکت همه نهاد های مرتبط می باشد.

 

مدیر تعاون روستایی استان ایلام با اشاره به اینکه تمام تلاشمان را برای رشد و بالندگی تعاونی های انجام خواهیم داد، افزود: در این مورد خاص،  تعاون روستایی استان از طریق مدیر عامل تعاونی های تولید روستایی استان به مدیر عاملان منطقه ابلاغ کردند که با بررسی موانع فعالیت تعاونی ها در حوزه دهلران گزارشی را ارایه کنند.

 

وی بیان کرد: در گزارش اتحادیه تعاونی های استان یکی از اختلافات حاد که نیازمند توجه ویژه بود اختلاف ۲۷۰ هکتاری ایثارگران با بومیان منطقه بود که برآورد خسارت های این اختلاف در دو سال اخیر برای طرفین حدود ۵۰ میلیارد ریال ارزیابی شد.

 

ناصری بیان کرد: اختلافات اراضی در محدوده تعاونی حسن قندی  در  منطقه حدود ۳ سال زارعی  منجر به مشکلات اجتماعی فراونی در منطقه  و سبب اخلال در زندگی و امرار معاش  مردم منطقه شده بود.

 

وی افزود: در پی این اختلاف حدود ۱۸ پرونده کیفری و حقوقی در محاکم قضایی در جریان بوده و نتیجه طولانی اختلاف، خسارت بیش از ۵۰ میلیارد ریالی به طرفین منازعه بود که موضوع با جدیت در دستور کار سازمان تعاون روستایی قرار گرفت و مقرر شد که مدیر عامل تعاونی مربوطه«اسماعیل سبزواری» که یکی از فعالین اجتماعی و فرهنگی در سطح استان است با استفاده از تمام ظرفیت ها نسبت به حل و فصل خصومت اقدام کند.

 

ناصری بیان کرد: مدیرعامل تعاونی حسن قندی دو  با استفاده از ظرفیت روحانیون، شیوخ و بزرگان منطقه،  طی  نشسته ای  متوالی صلح و سازشی پایدار را ایجاد کردند و آتش اختلاف و کینه  چندین ساله جای خود را به محبت و برادری داد و با کمک و مساعی جمیله ریاست محترم دادگستری حوزه قضایی موسیان و دشت عباس، روحانیت معزز و شیوخ و بزرگان ۴ دور مذاکره به شرح دیل برگزار شد.


وی ابراز کرد: طرفین اختلاف با احترام به نظرات بزرگان و روحانیون با امضا توافق نامه ای متعهد به صلحی پایدار در منطقه شدند و پیمان برادری و اخوت را امضا نمودند و به  خاتمه ۱۸ پرونده کیفری رضایت دادند و از مبلغ حدود ۲۰ میلیارد ریال خسارت گذشت نمودند.


مدیر تعاون روستایی استان ایلام با اشاره به ظرفیت های خاص اجتماعی استان ایلام، این گونه مشارکت مردم در حل و فصل اختلافات و اصلاح ذات البین را یکی از امتیازات ویژه منطقه عنوان کرد و افزود: سایر بزرگان و متنفذین با همکاری دستگاهی ذی ربط با شناسایی کانون های اختلاف از روشهای سنتی حل اختلافات استفاده نموده تا زمینه های اتحاد و رشد و بالندگی  تعاوتی ها و کشاورزی منطقه را فراهم آورند.

 

 

 

کد خبر 1077523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha