زندگی و شهادت حضرت زهرا(س) در راه دفاع و اطاعت از ولایت سپری شد

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه زندگی و شهادت حضرت زهرا(س) در راه دفاع و اطاعت از ولایت اتفاق افتاد، مطرح کرد: زندگی که با نیت خدایی بوده و در راه پرورش سربازان امام عصر(عج) سپری شود راه‌های بسیاری به روی انسان گشوده و هدایت می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سعیدی آریا در دومین روز از سومین همایش بانوان فعال در عرصه هیأت در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی(عج) طی سخنانی اظهار داشت: در سوره مبارکه بقره خداوند از اغواگری شیطان و سجده نکردن او بر حضرت آدم(ع) صحبت کرده و در جای‌جای آیات قرآن کریم بر فریب و اغواگری شیطان تأکید کرده است اما در همین آیات تصریح شده که "کید" شیطان ضعیف است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: نفس پیروزی در مبارزه است به این معنا که بایستی مبارزه باشد که پیروزی شکل بگیرد؛ با شیطان رجیم بایستی مبارزه‌ای شکل بگیرد تا پیروزی بر شیطان هم پدید آید؛ لذا ایستادن در مقابل نفس شیطان نیاز به استقامت دارد.

 

به گفته حجت‌الاسلام سعیدی آریا خداوند متعال طریقه مبارزه با شیطان و بالا رفتن را یاد داده و به‌تناسب نفس هر انسانی بایدها و نبایدها(تکلیف) می‌فرستد و بر اساس این تکالیف او را مورد آزمایش قرار می دهد و این موضوع به اینکه چه کسی باشی ربط ندارد و حتی انسان های بزرگ و پیامبران هم مورد آزمایش قرار گرفت‌اند.

وی افزود: برای نمونه، وقتی‌ آب دریا بالا می‌آید پسر حضرت نوح می‌گوید که من بالای کوه می‌روم اما بعد از پایان طوفان تنها کسانی که سوار کشتی شده‌اند نجات پیدا می کنند و پسر حضرت نوح(ع) غرق می‌شود.

 

کارشناس برنامه‌های تلویزیونی بیان کرد: شیطان کاری در قلب‌های ما می‌کند که امیدمان از جهت‌گیری خدای متعال ناامید شود که سیری هم نداشته و تا آنجایی که می‌تواند به اغواگری خود ادامه می‌دهد؛ بنابراین باید مثل حضرت ابراهیم(ع) باشی و از ذهنت بیرونش کنی.

وی با بیان اینکه شیطان به‌تناسب هر فردی مقدمه گناهش را فراهم می‌کند، گفت: شیطان از بسترهای رذیله اخلاقی استفاده کرده و دست به اغواگری می‌زند؛ در روایات نیز آمده که شدت عصبانیت گویش انسان را تغییر می‌دهد و ریشه استدلال را قطع می‌کند و متوجه سخن درست و صحیح نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سعیدی آریا ابراز کرد: گناه امروز برخی از مادران و پدران این است که توان تربیت فرزند را ندارند و رشته ارتباطی آنان با فرزندانشان قطع‌شده است و گاهی اوقات نسبت به فرزندانشان غضب می‌کنند.کارشناس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امکان اصلاح برای انسان وجود داشته و اگر کسی خلاف این موضوع را مطرح کند دروغ‌گو است، تصریح کرد: آدمی باید فضیلت اخلاقی را با چنگ و دندان بردارد؛ لذا باید در این زمان کوتاه دنیا هرکسی به‌تناسب خودش فضایل را انتخاب و در دین راسخ باشد.

وی مرحله اول خودسازی را مرحله بروز و ظهور قلب بیان و اظهار کرد: در روایات آمده اگر فقیری را دیدی که توان کمک به او را نداشتی، خداوند ثواب این نیت خیر را به تو می‌دهد.

حجت‌الاسلام سعیدی آریا با بیان اینکه زندگی و شهادت حضرت زهرا(س) در راه دفاع و اطاعت از ولایت سپری شد، تأکید کرد: زندگی که با نیت خدایی بوده و در راه پرورش سربازان امام عصر(عج) سپری شود راه‌های بسیاری به روی انسان گشوده و هدایت می‌شود.

 

کد خبر 1077596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha