قیمت نان در خراسان شمالی ۳۶ درصد افزایش یافت

مدیر اجرایی اتحادیه نانوایان بجنورد گفت: قیمت نان در این شهر و در خراسان شمالی گران شد و بر این اساس قیمت انواع نان ۳۶ درصد افزایش یافته است.

"رضا قاسمیان" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: قیمت جدید نان به اتحادیه ابلاغ شده و از امروز قابل اجرا  است، البته با وجود این افزایش قیمت، باز هم خراسان شمالی کمترین میزان قیمت نان را در استان های کشور دارد.

 


 

مدیر اجرایی اتحادیه نانوایان بجنورد با انتقاد از کاهش وزن چانه ها در نرخ جدید گفت: این امر، نانوایان و کارگران نانوایی را نگران کرده است، وزن چانه در هر نان حدود 50 گرم کمتر شده است.

 

 

قاسمیان افزود: کاهش میزان وزن چانه، مصرف حامل های انرژی را افزایش داده و البته کار کارگران را بیشتر کرده است.

 

 

وی گفت: با قیمت یارانه ای، هر قرص نان بربری ماشینی 400 گرمی 850 تومان، بربری سنتی 870 تومان، تنوری خراسانی 870 تومان، سنگک هزار و 100 تومان، لواش 200 گرمی 420 تومان و تنوری اسفراینی 340 گرمی 750 تومان است.

 

 

وی افزود: با قیمت نیمه یارانه ای هم بربری ماشینی با وزن 405 گرمی هزار و 150 تومان، بربری سنتی هزار و 170 تومان، تنوری خراسانی هزار و 170 تومان، سنگک هزار و 600 تومان، تنوری اسفراینی و نازک ماشین پز با چانه 340 گرم هزار تومان است. 

 


 

مدیر اجرایی اتحادیه نانوایان بجنورد اظهار داشت: دستمزد پایین، مورد گلایه کارگران است و البته در نرخ جدید هم این کارگران همچنان ناراضی هستند.

 

 

 

 

کد خبر 1077619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha