پیام تبریک رئیس جمهوری روسیه به مسلمانان به مناسبت عید قربان

رئیس جمهوری روسیه عید سعید قربان را به مسلمانان این کشور تبریک گفت و در این پیام بر ارزش های اسلام که برای تقویت هماهنگی بین قومی و حفظ تنوع فرهنگی در روسیه بسیار موثر بوده است،تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « tass»،« ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه عید سعید قربان را به مسلمانان این کشور تبریک گفت و در این پیام بر ارزش های اسلام که برای تقویت هماهنگی بین قومی و حفظ تنوع فرهنگی در روسیه بسیار موثر بوده است،تاکید کرد.

 

پیام تبریک عید قربان رئیس جمهوری روسیه  بر روی وب سایت کرملین قرار گرفت.

 

در این پیام آمده است: این عید که ریشه آن به قرن ها پیش برمی گردد افراد با ایمان را به سمت ریشه ها و ارزش های اسلام می کشاند و همه انسان ها را به سوی رحمت و مهربانی ،انصاف ، تقوا ، نگرشی دلسوزانه و صمیمانه نسبت به دیگران فرا می خواند.

 

رئیس جمهوری روسیه در این پیام تاکید کرد: آرمانهای والای انسانی و اخلاقی  که بستر اصلی همه ادیان جهان است  به عنوان یک نیروی متحد کننده قدرتمند عمل می کنند و به تقویت هماهنگی بین قومی در جامعه و حفظ تنوع فرهنگی و سنت های اصیل مردم ما کمک می کنند.

 

عید قربان یکی از دو عید اسلامی است که هر ساله در سراسر جهان برگزار می‌شود. در تقویم قمری ، عید قربان در روز دهم ماه ذیحجه قرار دارد و چهار روز ادامه پیدا می کند.

 

عید قربان به طور سنتی با خطبه ها و دعاهای خاص آغاز می شود و در نهایت سنت قربانی کردن در آن انجام می شود.

 

کد خبر 1077664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha