نماز عید قربان مظهر قربانی کردن نفس و اطاعت از دستورات الهی

اقامه نماز عید قربان مظهر قربانی کردن نفس و اطاعت محض از دستورات الهی است و مردم با شرکت در این آئین معنوی از خداوند طلب بخشش و آمرزش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، خداوند بخشنده و مهربان به گستردگی مردمانش در کره خاکی راههای توبه و بخشش را پیش‌روی بندگان قرار داده است.

 

 

از شب‌های قدر و روزهای رمضان گرفته تا اعیاد مبارکی همچون عید قربان فرصت‌‌های مبارکی برای بندگی خدا و طلب آمرزش پیش روی‌بندگان الهی است.

 

 


امروز نجوای الله اکبر از مساجد کردستان شنیده شد و نمازگزاران عید قربان «اللهم اهل الکبریاء و العظمه» زمزمه کردند.

 

 

24 مکان کردستان میزبان اقامه نماز عید قربان

 

به گفته نورعلی خزایی رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان ۲۴ مکان شامل حسینیه، مساجد و هیئات مذهبی استان محل برپایی اقامه نماز عید قربان بود که با استقبال نمازگزاران همراه شد.

 

 

رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در این آئین‌های معنوی پیش‌بینی و از سوی نمازگزاران انجام شد.

 

 

قربان، عید بندگی محض

 

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در حسینیه سنندج برگزار شد، با تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: قربان، عید بندگی محض است و باید برای قربانی کردن نفسمان گاهی از تمایلات کوچک نیز باید گذشت. 

 

 

وی بیان کرد: در این روز شریف خیر، عافیت، هدایت، معنویت و عمل چیزهایی است که ما نیاز داریم و از خداوند می‌خواهیم ما را از این الطاف بی‌نصیب نکند.

 


نماینده ولی فقیه در کردستان با تقدیر از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه 1400 افزود: آرای فرد منتخب آرای قابل قبول و آبرومندی است و مشارکت مردم منجر به انتخاب فردی انقلابی و اصلح شد.

 

 

پورذهبی خاطر نشان کرد: در برخی از جاهای استان مشارکت بالای مردم را شاهد بودیم که علیرغم گله‌مندی مردم از وضعیت اقتصادی و معیشتی مشارکت قابل تقدیری بود.

 

 

وی بیان کرد: با انتخاب فرد انقلابی این امیدواری برای خدمت به مردم وجود دارد که در آینده و در دولت جدید شاهد منشا خدمات بیشتری برای مردم باشیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: آرامش و وحدت و یکپارچگی ملت مهمترین نیاز کشور در شرایط فعلی است و باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

 

 

قربان عید بندگی و تقرب الهی است

 

امام جمعه سنندج نیز در خطبه‌های نماز عید قربان در مسجد جامعه سنندج قربان را عید بندگی و تقرب الهی دانست و اظهار کرد: عید قربان روز ایثار جان برای رضای خداوند است و مسلمانان به بزرگی این عید واقفند.

 

ماموستا فایق رستمی بیان کرد: عید قربان درس فداکاری، صبر و مقاومت برای همه مسلمانان است و باید با تسلیم شدن و بندگی خالصانه یادآور فداکاری حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) باشیم.

 

 

وی اضافه کرد: عید تنها برای مراسمات و رسوم شادب نیست بلکه عید به معنی مودت، صلح و سازش و رحمت است و باید نسبت به هم با چشم مهربانی بنگریم.

 

 

بی‌شک میان همه آزمون‌های الهی تاریخ، ماموریتی که به حضرت ابراهیم(ع) سپرده شد از سخت‌ترین آزمون‌ها بود جایی که آن حضرت باید به دستور معبود فرزندش را قربانی کند و اینگونه بود که به فرمان الهی با جایگزین شدن قربانی دیگر، اسماعیل ذبح نشد و پدر و پسر رسم بندگی را بجای آوردند.

 

 

کد خبر 1077704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha