لزوم بهره‌گیری از ظرفیت عید بزرگ مسلمانان در ترویج کمک مومنانه و مواسات

حجت‌الاسلام شکریان‌امیری با اشاره به سنت ذبح و قربانی در عید بزرگ قربان، گفت: با توجه به شرایط بسیار سخت معیشتی و اقتصادی برخی اقشار جامعه، می توان از این عید بزرگ مسلمانان و ظرفیت عظیم این روز برای ترویج کمک مومنانه و مواسات بهره گرفت.

حجت‌الاسلام «ناصر شکریان‌امیری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، با تبریک فرا رسیدن عید قربان، اظهار کرد: عید قربان یکی از مهم ترین اعیاد برای مسلمانان و رهایی انسان مومن و مسلمان از تعلقات دنیوی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت این عید برای مسلمانان، افزود: عید قربان ، عید توحید و تسلیم شدن انسان مسلمان در برابر دستورات الهی است.

 

وی با اشاره به اهمیت این روز در آموزه های اسلامی، تصریح کرد: عید قربان یکی از با اهمیت ترین اعیاد در اسلام است و اوج بندگی و تسلیم بودن انسان مسلمان در برابر دستورات و اوامر الهی و اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام شکریان‌امیری تصریح کرد: با توجه به شرایط بسیار سخت معیشتی و اقتصادی برخی اقشار جامعه، می توان از این عید بزرگ مسلمانان و ظرفیت عظیم این روز برای ترویج کمک مومنانه و مواسات بهره گرفت.

 

وی با تاکید بر اهمیت درک عظمت این عید برای مسلمانان و فرصت ارزشمند عید قربان  برای تقرب به درگاه الهی خاطر نشان کرد: غسل کردن ، برپایی نماز عید ، خواندن دعای ندبه و دعای چهل هشتم و چهل ششم از صحیفه سجادیه و  زیارت عاشورا و  قربانی کردن از اعمالی است که توسط بزرگان دین مورد سفارش قرار گرفته است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان با اشاره به بهره گیری از ظرفیت این عید برای وحدت و مودت دنیای اسلام، بیان داشت: مستکبران عالم همواره بدنبال تفرقه و اختلاف بین مسلمانان هستند و همیشه از وحدت دنیای اسلام ضربه خوردند و باید از ظرفیت این عید برای وحدت هرچه بیشتر مسلمانان بهره گرفت و نقشه های شوم آنان را با شکست مواجه کرد.

 

کد خبر 1077758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha