انتشار ویژه نامه «نوروز بندگی» به مناسبت عید سعید قربان در کانون «منتظران ظهور» کازرون

شفیعی از انتشار ویژه نامه «نوروز بندگی» به مناسبت عید سعید قربان به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون خبر داد.

«محمدجعفر شفیعی»، ضمن تبریک عید سعید قربان، آن را از جمله مهم ترین اعیاد اسلامی برشمرد و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: ١٠ ذی الحجه روز عید قربان، روز دلدادگی و عشق به معبود و اطاعت محض بی قید و شرط از خداوند است و در واقع روزی که حضرت ابراهیم (ع)  به اطاعت از امر خداوند حاضر به تقدیم جان فرزند دلبند خود شد تا راه و رسم بندگی را بجا آورد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون افزود: قربانی یک عبادت بسیار مهم و از شعائر اسلام است و در مقابل دیگر عبادت های مالی، ویژگی های خاصی دارد به‌ویژه به خاطر این که خود نمادی از قربانی کردن خواسته ها و منیت های نفسانی به منظور تقرب یافتن به پروردگار عالم است.

وی با اشاره به اینکه قربانی کردن از زمان خلقت حضرت آدم علیه السلام وجود داشته است و اختلاف هابیل و قابیل، فقط بر سر قربانی کردن اتفاق داد، خاطر نشان کرد: رسم قربانی کردن، از دیرباز در میان اقوام باستان با فرهنگها و تمدنهای دیرینه رواج داشته است.

شفیعی با بیان اینکه عید سعید قربان، عید بندگی و عبودیت، دلدادگی به فرمان حق و تجلی فضل و رحمت پروردگار است، خاطر نشان کرد: حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) در این روز عظیم ثابت کردند که نه تنها باید عبد خدا بود، بلکه انجام وظایف و تکالیف دینی باید همواره با اخلاص همراه باشد.

وی با بیان اینكه عید قربان، تجلی توحید و نمادی از تجلی انسجام اسلا‌می در ایام حج است، اظهار كرد: در این روز بزرگ باید سجده شكر خداوند را بجا آورد و از نعمات و بركت های بی پایان الهی شکرگذار بود.

شفیعی به انتشار ویژه نامه «نوروز بندگی» بمناسبت عید سعید قربان در کانون «منتظران ظهور» اشاره کرد و یادآور شد: در این ویژه نامه مطالبی همچون برداشتی تربیتی از عید قربان، آداب عید قربان، اعمال مستحبی روز عرفه و ... منتشر شده است.

کد خبر 1077852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha